רוסיה עוצרת את אספקת מערכות S-400 להודו על רקע המלחמה באוקראינה

נראה כי מדינות הנמצאות במלחמה פעילה והיא גם יצואנית נשק מתנהגות באופן מאוד דומה. מערכות נשק מתקדמות המפותחות במדינה הנלחמת שכבר נמכרו למדינות זרות אספקתן מעוכבת בגלל הצורך הביטחוני הדחוף של המדינה במערכות אלו. 

כך קרה עם ישראל , דרום קוריאה ועכשיו גם רוסיה.

 

רוסיה דחתה את מסירתן של כמה מערכות הגנה אוויריות מסוג S-400 שנבנו לאחרונה עבור הודו, וייחסה את העיכוב לסדר העדיפויות שלה על רקע המלחמה המתמשכת באוקראינה.

על פי דיווחים של ה- Economic Times , מסירת שתי סוללות של מערכות הגנה אווירית S-400 להודו צפויה כעת להידחות עד 2026. עיכוב זה קשור בעיקר לצורך הדחוף של רוסיה לעמוד בדרישות הצבאיות שלה על רקע המלחמה באוקראינה .

ההחלטה מדגישה את ההשפעה המשמעותית של המלחמה על יכולות ההגנה של רוסיה, שכן אובדן מערכות ההגנה האווירית הוביל לצורך לחדש ולהעריך מחדש את לוחות האספקה ​​לשותפים בינלאומיים.

בתגובה לעיכוב זה, מומחים הודים הדגישו את הצורך בפיתוח מערכות הגנה אוויריות מקומיות. בנוסף, יש קריאות למודרניזציה של מערכות ההגנה הקיימות כמו מערכת טילי קרקע-אוויר אקאש מתוצרת מקומית.

מומחים מאמינים שהעיכוב באספקת מערכות S-400 להודו משקף שינוי בתפיסה לגבי מהימנותה של רוסיה כספקית ביטחונית. זה מדגיש את הצורך של הודו להעריך מחדש את אסטרטגיות הרכש הביטחוני שלה לאור הדינמיקה העולמית המתפתחת ואתגרי הביטחון האזוריים.

מטוסי התאבדות אוקראינים הורסים מערכת הגנה אווירית S-400 Triumph ברוסיה (וידאו)

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי