דיווחים סורים: קצין בכיר במשמרות המהפכה חוסל ליד גבול עיראק ע"י כלי טייס לא מזוהים

מקורות ביטחוניים ישראלים אישרו היום, שלישי, כי הפציצו מטרות השייכות למשמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה, בהתייחס לתקיפות האוויריות שבהן נהרגו לפחות 13 לוחמי מיליציות פרו-איראניות מוקדם יותר הבוקר.

תמונה

 

מקורות ביטחוניים ישראלים אמרו כי "המטרות שהותקפו היו שייכות לכוח קודס והותקפו כי היו קשורות להברחת נשק לחיזבאללה".

מקורות איראנים ציטטו את דוברי משמרות המהפכה האיראניים שהודיעו על הריגתו של קצין איראני בדרגת אלוף משנה בתקיפה שהתרחשה במזרח סוריה. מקורות סורים מסרו מאוחר יותר כי שמו של הקצין האיראני שחוסל בתקיפה האווירית הוא بهروز واحدي – בהרוז ואחידי.

 

אל"מ בהרוז ואחידי:

תמונה

 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, מסר כי לפחות 13 בני אדם, רובם לוחמי מיליציות  פרו-איראניות, נהרגו בתקיפות אוויריות נגד אתרים באזור דיר א-זור במזרח סוריה ביום שני בלילה.

המצפה הסורי לא קבע באותו רגע מי ביצע את התקיפות בדיר א-זור, שעליה ממוקדים באופן קבוע תקיפות ישראליות ולעיתים אמריקאיות.

המצפה הסורי דיווח עוד כי "9 בני אדם נהרגו, כולל מפקד במשמרות המהפכה האיראניים", כתוצאה מ"תקיפות אוויריות שבוצעו על ידי מטוסי קרב לא מזוהים שכוונו לווילה… בעיר דיר א-זור, ששימשה כ "מטה תקשורת" של הלוחמים.

תמונה

 

המצפה הסורי הצהיר כי "התקיפות האוויריות התרחשו שעות ספורות לאחר הגעתו של מטוס תובלה איראני מדמשק לנמל התעופה הצבאי דיר א-זור" ביום שני בערב, וציין כי הוא הביא עמו "חומרים לוגיסטיים וטכניים מתקדמים ולוחמים ומפקדים ממשמרות המהפכה האיראנים".

הוא ציין כי אתרים אחרים באזור הותקפו גם הם, במיוחד בעיירה אלבוכמאל, סמוך לגבול עיראק, שם נהרגו 4 בני אדם.

יותר מ-30 בני אדם נפצעו כתוצאה מהתקיפות, כולל 10 אזרחים, לפי אותו מקור.

תמונה

 

קרדיט: לבנון פרס    קרדיט לתמונות: