חיזבאללה ניסה לשגר רקטות ליד בתי כפר נוצרי בדר' לבנון וניתקל במחאה פאסיבית

עיירת הגבול רמיש שבדרום לבנון הייתה עדה למתיחות בין תושבי העיירה, שיש לה רוב נוצרי, לבין אנשי חיזבאללה, שניסו לשגר טילים לעבר ישראל מתוך בתי הכפר , מה שהעלה התנגדויות וחששות של התושבים מפני ההשלכות. 

אזרח מהיישוב רמיש שבמחוז בינת ג'ביל יירט שני כלי רכב ובהם אנשי חיזבאללה שניסו להקים משטח לשיגור טילים בין בתי הכפר ליד אחד מבתי הספר בעיירה, אך אזרח אחד הגיב בירי. 

לאחר מכן, התאספו מספר מתושבי העיירה וצלצלו בפעמוני הכנסייה כדי להביע את התנגדותם לחשיפת עיירתם לסכנת הפצצות ישראליות.

קטעי וידאו שצולמו בקרבת כנסיית העיירה תיעדו את ההתכנסות וצלצול הפעמונים, והופצו בהרחבה באתרי רשתות חברתיות בקרב לבנונים ופוליטיקאים שהביעו את הזדהותם עם העיירה והמהלך של תושביה.

ראש עיריית רמיש אומר כי העיירה ואנשיה "נגד ישראל יותר מכולם, ואיננו מתנגדים לעיקרון ההתמודדות מולה. גם העובדה שהאנשים נשארים בכפר ולא זזים ממנו למרות הסכנות הקרבות הוא כשלעצמו מעשה של עימות וסמל לאיתנותו של הדרום".

עם זאת, הוא מסביר כי הדרישה היחידה של אנשי העיירה היא "בטיחות אנשינו ולא חשיפתם לסכנה, מה גם שהעיירה עדיין מאוכלסת ברבים מתושביה עם נוכחות של כ-7,000 בני אדם שלא נעקרו ממנה , שמסתובבים בעיירה ומנהלים את עבודתם החקלאית. הדאגה היחידה שלנו היא ביטחונם ובטיחותם".

בעקבות המתיחות שהיה בכפר הנוצרי נוצר קשר עם צבא לבנון, ששלח חיילים לעקוב אחר הנעשה.

אלא שחיזבאללה ירה בפועל את הטילים שלו מהעיירה, שכן אנשיו עברו לאחד מיערות האורנים שם, וביצעו משם את השיגורים.

ראש העיר מסיים את דבריו באומרו: "זה נגמר בכך שהם בעצם ירו מהעיירה ועזבו. ( קרדיט אלחורה)