רוסיה תקפה את קייב בטילים היפרסוניים

שגרירת ארה"ב באוקראינה, ברידג'ט ברינק, אמרה כי רוסיה תקפה את בירת אוקראינה, קייב, ביום שני בבוקר, באמצעות טילים היפרסוניים.

היא הוסיפה בפוסט בפלטפורמת "X": "פיצוצים עזים בקייב. במהלך חמשת הימים האחרונים, רוסיה שיגרה מאות טילים ומל"טים נגד מדינה ריבונית".

"אוקראינה זקוקה לעזרתנו עכשיו", המשיכה ברינק, "אין רגע לבזבז".

 

כמה פיצוצים נשמעו ביום שני בבוקר במרכז קייב, לאחר שנשמעו סירנות, שהתריעו מפני תקיפה רוסית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

לפחות 5 פיצוצים נשמעו בסביבות השעה 10:30 (8:30 GMT), לאחר התרעה חמה מפני "טילים לכיוון קייב", לאחר שבירה כבר נפגעה משתי תקיפות בשבוע שעבר.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את רשויות העיר קייב שאמרו כי שברי טיל נפלו באזור מרכז העיר ביום שני בבוקר, וגרמו נזק לבניין מגורים, לאחר "סדרה של פיצוצים".

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, כתב בטלגרם: "פיצוצים בקייב… רדו מיד למקלטים".

ראש הממשל הצבאי בקייב, סרגיי פופקו, אמר: "על פי מידע ראשוני, בעקבות מתקפת טילים על קייב, נפלו רסיסים ברובע פצ'רסקי וניזוק בניין מגורים".

בימים האחרונים הגבירה רוסיה את התקפותיה על אוקראינה, לאחר שהאשימה את קייב במעורבות בפיגוע הדמים שאירע ביום שישי בבירה מוסקבה, בה נהרגו יותר מ-100 בני אדם, למרות שארגון הטרור דאעש קיבל אחריות לפיגוע. וקייב הכחישה כל קשר אליו.

موسكو تدمّر بالصواريخ والمسيّرات مدنا اوكرانية..وكييف تطالب بأنظمة دفاع جوي  متطورة - الموقع الرسمي لجريدة عمان

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: אלג'רידה

 

פרטים על טילים היפרסוניים: