קרבות בדרום סוריה בין יחידות צבא הנאמנות לרוסיה ליחידות הנאמנות לאיראן 

בשבת פרצו עימותים מזויינים בין שתי יחידות חמושות המזוהות עם כוחות המשטר הסורי בסביבת העיירה אל-מסיפרה – المسيفرة, מזרחית לדרעא.

באתר החדשות של צבא סוריה החופשי –  "ארגון הגג של יחידות אחראר חוראן" דווח כי התרחשו חילופי אז באמצעות מקלעים בין קבוצת לוחמים מחטיבה 8 לאנשי ביטחון מזרוע המודיעין של חיל האוויר בפיקודו של מוחמד עימאד אל-כורדי, שבמהלכם נפצעו מספר לוחמים (המספר לא צוין).

הוא הוסיף כי הסיבה מאחורי העימותים היא שקבוצת הלוחמים של אלכורדי שמה מארב ליחידה מחטיבה 8 בסביבת העיירה, מבלי למסור פרטים נוספים.

יצוין כי חטיבה 8 הוקמה תחת פיקודו של "אחמד ​​אל-עודה", המפקד לשעבר של מיליציית "כוחות שבאב אל-סונה" של צבא סוריה החופשית, לאחר שמשטר אסד השתלט על נפת דרעא ביולי 2018, וכפופה לגייס 5 הממומנת ומאומנת ע"י רוסיה, ולאחר מכן ניסו להכפיפה למודיעין הצבאי הסורי בסוף 2021, והם מונים כ-1,600 לוחמים, רובם חברים לשעבר במיליציות של צבא סוריה החופשי.

יש לציין כי רוסיה הביאה את חטיבה 8 לדרום סוריה כדי להרחיק את המיליציות האיראניות שניסו להתבסס ליד גבול ישראל , וזאת בעקבות הבטחם לישראל להרחיק את הכוחות האיראנים כ-80 ק"מ מגבול הגולן , מה שמעולם לא קרה!!

לאחרונה הקימו לוחמי חטיבה 8  כ-10 עמדות תצפית מול גבול הגולן הישראלי. לא ברור אם המידע שהם אוספים דרך עמדות התצפית שלהם הם משתפים עם הפיקוד האיראני בסוריה.

לאור הדיווח הנ"ל ניתן להעריך כי הפיקוד האיראני בסוריה מנסה להשתלט על היחידה "הרוסית" ולשלבה בפעילות העויינת נגד ישראל וירדן.           האם רוסיה, המקבלת נשק ותחמושת מאיראן, תקריב יחידה זאת לטובת האינטרס הגדול שלה , להמשיך לנהל מלחמה יעילה באוקראינה , או שישלימו עם המאמץ האיראני  ויפקירו את היחידה הצבאית הסורית שהם הקימו, מה שיגביר את הלחץ על ישראל לפעול נגד הנוכחות הצבאית האיראנית המעיקה על גבול הגולן שלה?

قناة حلب اليوم | دير الزور 24: الفيلق الخامس المدعوم روسيا يطلب من عناصره في دير الزور إحضار جميع الوثائق اللازمة لتجديد عقودهم السنوية وسط تخوف بين العناصر من إضافة بند القتال

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: דיר א-זור 24