היועץ סאליבן: אמריקה מסייעת לישראל לחסל את בכירי חמאס

מתברר שהמטרות של ארה"ב וישראל לגבי עזה דומות רק הגישה שונה. לא בטוח שנכון להביא דברים לידי משבר אלא אם כן יש מטרות פוליטיות מאחורי כוונות ישראל שאינן משרתות את המטרה באופן ישיר.

ועל זה ניתן להתווכח!

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב,  ג'ייק (יעקב-ירמיהו) סאליבן , אומר: " העמדה שלנו היא ברורה , אסור לאפשר לחמאס מקלט בטוח ברפיח או בכל מקום אחר בו הוא נמצא ברצועת עזה ."

הנשיא ביידן הדגיש לא פעם את מחויבות ארה"ב עמוקת השנים  להבטחת ביטחונה ארוך הטווח של ישראל ואישר, כפי שהצהיר בנאומו למדינה , כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה וזכות לרדוף אחרי מרצחי חמאס , מבצעי הטבח הנורא ביותר של העם היהודי מאז השואה .

"ישראל התקדמה משמעותית מול פרוק חמאס."

"הם חיסלו מספר לא מבוטל של גדודי חמאס , הרגו אלפי מחבלי חמאס , כולל מפקדים בכירים."

"רק לפני ימים מספר 3 של חמאס, מרואן עיסא , חוסל במבצע ישראלי. שאר המנהיגים הבכירים מסתתרים , ככל הנראה עמוק בתוך רשת המנהרות של חמאס והצדק יעשה גם עבורם, ואנחנו עוזרים להבטיח שזה אכן יקרה"  .

המייסד, הרמטכ"ל, החלפן: החיסולים המשמעותיים בעזה

 

"יחד עם זאת , יותר אזרחים חפים מפשע , כולל אלפי ילדים, מתו בסכסוך הזה יותר מאשר בכל המלחמות בעזה גם יחד. יש משבר הומניטרי ברחבי עזה ואנרכיה שוררת באזורים שצבא ישראל פינה ."

במהלך שיחתו הטלפונית של ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו עם ביידן ביום שני, הסכים נתניהו לשלוח צוות של המוסד והשב"כ וכן בכירים ישראלים לוושינגטון כדי לקיים דיונים על גישה חלופית להגיע לגורמי מפתח של חמאס בעיר רפיח שבדרום עזה ולאבטח את גבול מצרים-עזה ללא פלישה קרקעית מאסיבית .

שווה להקשיב לו , אחרת אנחנו יכולים למצוא את עצמנו לא משיגים ,אפילו מטרה אחת מאלו שהצבנו לעצמנו כשיצאנו למלחמה בחמאס בעזה.

רשימת החיסול של צה"ל: אלו ה"אסים" של חמאס

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: דובר צה"ל