תלונה: "ישראל משבשת את כל אמצעי הניווט והנחיית המטוסים בשטח לבנון"

ביום שישי, ביקש משרד החוץ הלבנוני מהנציגות הקבועה של ארצו לאו"ם בניו יורק להגיש תלונה דחופה למועצת הביטחון נגד ישראל המשבשת את מערכות הניווט והתעופה בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות. 

משרד החוץ הלבנוני "הנחה את הנציגות הקבועה של לבנון באו"ם להגיש תלונה דחופה למועצת הביטחון על התקפות ישראל על ריבונות לבנון על ידי שיבוש מערכות ניווט ובטיחות התעופה האזרחית במדינה, ובמרחב האווירי של נמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי מאז תחילת המלחמה בעזה."

משרד החוץ הלבנוני גינה את "הפעולות הישראליות הללו, המתוארות כפזיזות, מבלי לדאוג להשלכותיהן המסוכנות על בטיחות התעופה האזרחית, כמו גם על חייהם של אלפי נוסעים אזרחיים מדי יום".

"מה שקורה הוא הפרה בוטה של ​​החוקים והתקנות בחסות ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית, איגוד התחבורה האווירית הבינלאומית ואמנת התעופה האזרחית הבינלאומית שנחתמה בעיר שיקגו האמריקנית ב-1944".

"הפרעה לטיסות בשדה התעופה"

ביום שלישי חשף שר העבודות והתחבורה הלבנוני, עלי חמיה, במהלך ישיבת ממשלה, כי קיים "שיבוש במרחב האווירי של שדה התעופה בביירות", והזהיר מפני "הסכנה לכל התחבורה האווירית המקומית והבינלאומית."

ישראל לא התייחסה להאשמות הלבנוניות.

משקיפים לבנונים אומרים כי ההפרעה מכוונת לכל המרחב האווירי של לבנון כדי לשלוט עליו ולחסום את הכטב"מים שחיזבאללה משגר נגדו, אך הסכנה הגדולה ביותר מתרכזת בשדה התעופה".

IMLebanon | هكذا سيصبح مطار بيروت!

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונות: דאר