טורקיה מגבירה את איסוף המודיעין על מתנגדי משטר באירופה ובצפון אמריקה

שירותי הביון הטורקיים, הפועלים מתוך שגרירויות וקונסוליות במערב, הרחיבו את פעולות הריגול שלהם במדינות זרות, כשהם מכוונים למבקרים ומתנגדים לממשלת הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן.

המערכה האגרסיבית של פעולות חשאיות, לרבות מעקב, איסוף מידע ומיפוי שגרה יומיומית של מטרות בעשרות מדינות במערב אירופה וצפון אמריקה, היא ככל הנראה מבשר לפעולות נוספות של סוכנים טורקים שעלולים לכלול אפילו מעשים אלימים וקטלניים. .

על פי מסמך מסווג של ממשלת טורקיה, מ-25 בינואר 2024, מרגלים טורקים אספו מידע באופן פעיל במדינות המערב והעבירו דיווחים למטה שלהם באנקרה.

המסמך בן שמונה העמודים, שהגיע לידי העיתון Nordic Monitor, חושף רק את קצה הקרחון במבצע ריגול רחב היקף שבוצע על ידי שירותי ביון טורקיים רבים בעשרות מדינות זרות.

המסמך, המפרט 82 אנשים תמימים כמטרות, מקיף רק את אלה שהוקצו לסניף מינהל הביטחון (אמניית) באנקרה. זה מרמז שבסך הכל, אלפי אנשים טופלו, והמידע שלהם הופץ לאחר מכן ל-80 מחוזות נוספים להמשך חקירה.

המסמך מזכיר מדינות כמו ארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, צרפת, פולין, בלגיה, הולנד, שוויץ, לוקסמבורג ונורבגיה. מדינות נוספות מכוסות במסמכים קשורים.

האם המודיעין הטורקי פעל בצורה דומה גם בישראל ?   ככל הנראה כן!!!

The Turkish National Intelligence Agency (MIT):

קרדיט: נורדיכ מוניטור   קרדיט לתמונה: אלמוניטור