רמז מאיים רוסי: המשך תקיפות ישראל בסוריה יביאו לעימות אזורי מקיף

רוסיה גינתה והביעה את דאגתה מ"ההשפעה השלילית ביותר" של התקיפות שפתחה ישראל על סוריה, בהתחשב בכך שהן "מאיימות בעימות אזורי מקיף".

 

בנאום במהלך מועצת הביטחון, אתמול, חמישי, בנוגע למצב ההומניטרי בסוריה, אמר נציג רוסיה באו"ם, וסילי נבנציה, "העלייה החדה במתח בגבול סוריה- ישראל הולכת ומחמירה בעקבות התערבות חיצונית אקטיבית, יחד עם נוכחות זרה בלתי חוקית מתמשכת בצפון ובצפון מזרח סוריה." 

הוא הוסיף, "התעצמות התקיפות האוויריות שפתח חיל האוויר הישראלי על מטרות אזרחיות בסוריה, כולל לאורך הקו הכחול, מדאיגה", והזהיר כי "פעולות בלתי אחראיות שכאלה מאיימות לגרור את סוריה ומספר שכנותיה למרחב עימות אזורי מקיף".

נבנציה אמר כי ארצו "מגנה בחריפות התקפות מסוג זה בשטח סוריה, ורואה בהן הפרה בוטה של ​​הריבונות ושל כללי היסוד של המשפט הבינלאומי", וציין כי לתקיפות הישראליות "יש השלכות שליליות חמורות על עיתוי הסיוע ההומניטרי".

הנציג הרוסי ציין כי "הצביעות של ארצות הברית ובעלות בריתה ברורה במיוחד לגבי הגעת הסיוע ההומניטרי לסוריה", בהתחשב בכך ש"הלחצים המחניקים של הסנקציות של מדינות המערב על המשטר הסורי תורמים להידרדרות המצב ההומניטרי במדינה".

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונות: אלמיאדין