מבט על פי האג'נדה הפוליטית: סנטור אמריקאי- "קטסטרופה הומניטרית מתפתחת בעזה"

שמונה סנאטורים דמוקרטים קראו לנשיא ביידן שלא לספק סיוע צבאי לישראל כשהם מאשימים כי ממשלת נתניהו מפרה את החוק האמריקאי מאחר שהיא מפריעה למאמצים להכניס סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

"הקטסטרופה ההומניטרית החמורה שמתפתחת בעזה היא כמעט חסרת תקדים בהיסטוריה המודרנית", נאמר במכתב שיזם הסנאטור ברני סנדרס, ואליו הצטרפו בין היתר הסנאטורים ג'ף מרקלי וכריס ואן הולן. "ההתערבות של ממשלת נתניהו בפעילויות ההומניטריות מנעה מסיוע במימון אמריקאי מלהגיע למקבלים המיועדים באופן בטוח ומתוזמן".

לפי הסנאטורים, ההתנהלות של ממשלת ישראל היא הפרה של החוק לסיוע הומניטרי שקובע כי לא יינתן סיוע כלשהו למדינה "שידוע לנשיא כי הממשלה שלה מונעת או מגבילה באופן אחר, באופן ישיר או עקיף, את המעבר או המשלוח של סיוע הומניטרי של ארה"ב".

 

"לפי דיווחים פומביים ולפי ההצהרות שלך, ממשלת נתניהו מפרה את החוק", המשיכו הסנאטורים בפנייה לנשיא. "בהתחשב במציאות הזו, אנחנו מפצירים בך להבהיר לממשלת נתניהו כי כישלון בהרחבה מיידית ודרמטית של הגישה ההומניטרית ושל ארגון משלוחי סיוע בטוחים ברחבי עזה תוביל להשלכות רציניות, כפי שתואר במסגרת החוק הקיים".

הסנאטורים הדגישו כי קריאתם להפסקת הסיוע הביטחוני לישראל אינה כוללת הפסקה של סיוע בהגנה נגד טילים, כדוגמת מערכת כיפת ברזל, או במערכות הגנה אחרות שסופקו לישראל במסגרת תקציב הביטחון.

"החוק הפדרלי ברור, ובהתחשב במצב החירום של המשבר בעזה, והסירוב המתמשך של ראש הממשלה נתניהו לטפל בחששות האמריקאיים בנושא הזה, נדרשת פעולה מיידית כדי להבטיח שינוי במדיניות מצד הממשלה שלו", סיכם המכתב.

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות