בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 21-3-2024. חלק ב'

 

בד בבד, מתגבר זרם הסיוע לרצועה, ישראל מאפשרת כיום באופן רשמי ובשת"פ מלא הכנסת סיוע לא רק לדרום הרצועה, אלא גם לצפונה, בידיעה ברורה שחלק גדול ממנו מגיע לאנשי החמאס שגם נהנים ממנו וגם מוכרים חלק ניכר כדי לממן את פעילותם הטרוריסטית, ותהליך ההתקפלות הישראלית מול הלחץ הבינ"ל רק הולך ומתגבר. בשטח כבר החלו עבודות ראשוניות להקמת הרציף הימי, וזאת בצל ידיעות לפיהן מי שדוחפים לכך בכל הכח הם אנשי החמא"ס והקטרים, כשהקטרים מבקשים להפוך את המזח מזמני לקבוע.
אז כמו שציינתי בפתיח את ההיגיון בהתנהלות מול הרצועה לא תמצאו במגרש הצבאי כנראה, אלא במישור הפוליטי הפנים ישראלי והדיפלומטי. וראוי שנבין זאת.
כדי להבטיח את המשך שלטונה ברצועה החמאס ממשיכה לאיים וגם לחסל פיזית כל מי שקורא תיגר על סמכותה. לאחר רצח מח'תאר דוגמוש בשבוע שעבר, השבוע חיסלו אנשיה מספר פעילי פת"ח ברפיח, ולא היססו לירות גם במי שניסו לבזוז חלק ממשאיות הסיוע.. אנשי החמא"ס מפרסמים כל העת התבטאויות של תושבים מהרצועה המדברים על מוכנותם להמשיך לסבול למען ההתנגדות, וגם הביאו "מכתב התנצלות" כביכול של אנשי חמאס לתושב מקומי שבביתו עשו שימוש לצורך לחימה. אנשי חאס גם צמצמו במעט אתת ביזת משאיות הסיוע ואיפשרו הגעת חלק גדול יותר למחסני אונר"א כולל בצפון הרצועה.

הנה תיעוד של אנשי החמאס מכים תושב רפיח שהתבטא נגד יחיא סנואר:
https://www.facebook.com/groups/357103281849

 

ישראל בתורה, תקפה השבוע חלק מגופי השלטון החמאסי, ובכלל זה מפקדים במשטרה האזרחית של התנועה ברפיח ונציראת, את עיריית אלבריג' ועוד.
בד בבד, ממשיכים אנשי החמאס לשחרר סרטונים על הצלחתם שלטונם בשטח, הן ברפיח ומחנות המרכז והן בחלקים מצפון הרצועה. כמובן שהסיוע שמקבלים אנשי החמאס מרשת "אלג'זירה" תורם תרומה של ממש להעברת המסרים של התנועה, לצד השליטה הכמעט מוחלטת של אנשיה ברשתות החברתיות, ובראשן הטלגרם. על רקע זה, ספגה רשת "אלג'זירה" לא מעט ביקורת ציבורית שהביאה להחלטה להפסיק לפחות זמנית את פעילות הפרשן המצרי פאיז דוירי, מי שהעמיד את עצמו כל הזמן כ"שופר החמאס", ומהלל כל הישג של אנשיה, ומגמד כל תבוסה שלהם בקרבות. תחילה פורסם (כאן בסרטון) שדוירי עבר צנטור לבבי ויחזור לפעילות בתוך מספר ימים.

בהמשך דווח שברשת הודיעו לו שמוטב שישקוד על בריאותו בתקופה הקרובה ולא ישוב לשדר:
https://www.facebook.com/reel/1027621752115093

 

למרות זאת, הביקורת מבית על חמאס ברצועה מתגברת, ואנשי הפת"ח פרסמו השבוע כרוז בתפוצה רחבה בו הטילו על אנשי החמאס את האחריות לסבל התושבים, תוך שהם מציינים שבכירי החמאס ומשפחותיהם נהנים מחיי פאר במלונות בקטר, תורכיה ומדינות נוספות. אנשי החמאס מיהרו לתקוף את הפת"ח והאשימו את אנשיו בשת"פ עם ישראל.
וכמובן גם באיו"ש נמשכת האלימות, שהשיא היה פיגוע דקירה בתחנת הדלק בבית קמה, שם נרצח חייל צה"ל רנ"ג אורי מויאל הי"ד, ע"י מחבל בן לאב עזתי ואם ערביה בדוית מרהט. הנרצח אמנם הספיק לחסל את הרוצח, אבל עדיין נפגע קשה מדי ואיבד את חייו למרבה הצער. פיגוע דקירה אחר נמנע בחסדי ה' ליד הישוב אלעזר בגוש עציון.
פיגוע נוסף נרשם בגוש עציון במהלך השבוע, כאשר מחבל מג'נין שהציג עצמו כמעוניין לשתף פעולה, ירה ופצע שני אנשי שב"כ ביריות, טרם שחוסל. גם בחברון, ניסה אמאם מסגד לירות בילדים, אך בחסדי ה' נכשל וחוסל. פיגוע ירי נוסף נרשם השבוע ליד הישוב אביתר שבלב השומרון, וכן סוכלו לפחות 3 נסיונות חדירה לישובים/ מאחזים יהודיים ללא נפגעים. במסגרת זו, שוב הושלך מטען לאזור גדר הישוב פסגות שבבנימין.
במקביל חיסלה ישראל מהאויר 3 מחבלים בולטים מגזרת ג'נין, אחד מהם היה שותף לרצח מאיר תמרי מהישוב חרמש הי"ד. בעקבות זאת, פרצו עימותים קשים וחילופי ירי בין חמושים למנגנוני הרש"פ, לאחר שהחמושים תבעו שחרור מיידי של חלק מחבריהם שמוחזקים בכלא הרש"פ. יצויין, כי לאחרונה עצרו מנגנוני הרש"פ מספר חמושים, אך נימקו זאת בכך שמדובר בעבריינים המעורבים בסחר בנשק, סמים וירי על אזרחים ומתקני רש"פ.

הנה תמונות מחילופי האש:
https://www.facebook.com/reel/3647785202147449

 

זמן קצר לאחר מכן, טענו המחבלים בג'נין כי חשפו משתף פעולה עם ישראל ממשפחת ג'בארין. הם הוציאו אותו מתוך בית החולים וירו בו בכיכר המרכזית של מחנה הפליטים ולאחר מכן התעללו בגופתו. אנשי הפת"ח במחנה טענו שהנרצח היה אחד המובילים של תקיפת מתחם המקאטעה.

הנה תמונות מהוצאת הנרצח מבית החולים:
https://www.facebook.com/reel/2540043779506812

בהמשך, פעלו כוחותינו נגד תשתיות טרור ומטענים במחנה הפליטים נור אלשמס. חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות הותקפה ע"י כטב"מ ושניים מאנשיה חוסלו. שני מחבלים נוספים חוסלו בהמשך מהקרקע, ומחבל נוסף חוסל בעימותים מול כוחותינו במחנה הפליטים אלאמערי בראמאללה.
ברקע: המשך הרמדאן. הגעה נרחבת יחסית להר הבית. העובדה שרוב הצעירים אינם מורשים להיכנס למתחם מסייעת לכך שעד כה לא נרשמו הפרות סדר משמעותיות בהר וסביבתו, וזאת על אף חזרת ההתכנסויות הליליות של הצעירים המזרח ירושלמים בשער שכם בלילות החודש. עם זאת, בלילה האחרון כן התפתחו הפרות סדר, ונרשם נסיון של צעירים לשהות במהלך הלילה בתוך המסגדים.

הנה תמונות:
https://www.facebook.com/100000495733391/videos/1064152517991911?idorvanity=357103281849

 

ובגבול הצפון נמשכים חילופי אש, אבל לא רק שהדבר אינו גולש להסלמה, אלא שניכרת אף ירידה מסויימת בעצמת חילופי האש. ייתכן שהדבר קשור לנסיון איראני המסתמן בשטח להגביר את היקף משלוחי הנשק ללבנון ורמת הגולן ולהשקיע בבניין הכח במקום בחילופי אש עקרים.
גם אנשי חזבאללה דיווחו השבוע על חשיפת מרגל ישראלי, שלטענתם הצליח להתחבר לרשת הWIFI הפנימית של ארגונם, ובכך לחשוף אותה לאמצעי המעקב והניטור הישראליים.

עד כאן להשבוע: שבת שלום ופורים שמח.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונות השער: מתן רחמני – יוצר תמונות ב-AI