מנתחים אמריקאים משתילים כליית חזיר מהונדסת גנטית בחולה חי

תקדים זה מהווה צעד חדש לקראת פתרון פוטנציאלי לבעיית המחסור הכרוני של תורמי איברים

מנתחים אמריקאים הצליחו להשתיל לראשונה כליה של חזיר מהונדס גנטית בחולה חי, כך הודיע ​​ביום חמישי בית חולים אמריקאי, בתקדים המהווה צעד חדש לקראת האפשרות לפתור את בעיית המחסור הכרוני בתרומות איברים.

בית החולים הכללי של מסצ'וסטס בבוסטון אמר  כי החולה בן ה-62 "מחלים היטב" מהניתוח שבוצע לפני פחות משבוע.

השתלת כליה מחזירים מהונדסים גנטית לבני אדם שמוחם כבר מת בוצעו בעבר . חולים חיים גם עברו בעבר השתלת לב מחזיר מהונדס גנטית, אך הם מתו מאוחר יותר. חזירים עוברים תהליך של הנדסה גנטית כדי להפחית את הסיכון שמערכת החיסון של החולה תהרוס את האיבר המושתל הזר.

האיש סבל ממחלת כליות בשלב סופי. הניתוח בוצע ב-16 במרץ ונמשך ארבע שעות.

كويت نيوز | وزارة العدل الأميركية و15 ولاية ترفع دعوى قضائية ضد شركة أبل  تتهمها باحتكار أسواق الهواتف الذكية. عن طريق فرض قيود تعاقدية على المطورين  وحجب حق الوصول عنهم. وزير العدل

ניתוח זה "מייצג שינוי משמעותי בשאיפה לספק איברים זמינים בקלות רבה יותר למטופלים", לדברי הרופאים. כליות חזיר סופקו על ידי E. Genesis מקיימברידג', מסצ'וסטס.

המטופל ריצ'רד סולימאן אמר כי הרופאים "הסבירו לו בפרוטרוט את היתרונות והחסרונות של הליך זה". הוא הוסיף, "מצאתי בניתוח הזה דרך לא רק לעזור לי, אלא גם לתת תקווה לאלפי אנשים שזקוקים להשתלת איברים כדי לשרוד".

כיום יש יותר מ-100,000 אמריקאים ברשימת ההמתנה לעבור השתלת איברים, כולל כ-88,000 הממתינים להשתלת כליה.

השתלת איברים של בעלי חיים לגופים אנושיים ראתה התקדמות רבה בשנים האחרונות.

בספטמבר 2021, מנתחים מבית החולים Langone של אוניברסיטת ניו יורק ביצעו את ההשתלה הראשונה של כליית חזיר בגופו של אדם מת מוחי בעולם.

השתלת כליית חזיר שנעשתה גנטית הראשונה בעולם למקבל חי בוצעה בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: באדיבות בית החולים בו נערך הניתוח