האיחוד האירופי מתלהם: עזה היא בית הקברות הפתוח הגדול בעולם בגלל נשק הרעב הישראלי

שר החוץ האנטישמי של האיחוד האירופי, ג’וזפ בורל, אישר ביום שני כי “עזה כבר לא על סף רעב”, אלא היום היא “במצב של רעב שבו אלפי אנשים סובלים”, והיא הפכה להיות ה”קבר הפתוח” הגדול בעולם עקב השימוש של הכיבוש הישראלי בנשק הרעב כ”נשק מלחמה”.

 

בורל, הידוע באיבתו הקשה נגד כל מה שמזכיר את ישראל, אמר, במהלך פגישה של שרי האיחוד האירופי בבריסל: “עזה לפני המלחמה הייתה בית סוהר פתוח. היום היא הפכה לבית הקברות הפתוח הגדול ביותר”.

הוא הוסיף, “זהו בית קברות לעשרות אלפי אנשים, וזה גם בית קברות לרבים מהעקרונות החשובים ביותר של המשפט ההומניטרי”.

בורל חזר על ההאשמה שהכיבוש הישראלי משתמש ברעב כ”נשק מלחמה” בכך שהוא אינו מאפשר למשאיות סיוע להיכנס לרצועת עזה.

ישראל מגיבה להצהרותיו של בורל

שר החוץ של הישראלי, ישראל כץ, הגיב לבורל וקרא לו “להפסיק לתקוף את ישראל ולהכיר בזכותנו להגן על עצמנו מול פשעי חמאס”, לפי טענתו.

כץ טען באמצעות פוסט בחשבונו ב-“X” כי “ישראל מאפשרת כניסת סיוע הומניטרי גדול לעזה ביבשה, באוויר ובים על ידי כל מי שרוצה לעזור”.

האיחוד האירופי דן בהשעיית הסכמי שת”פ עם ישראל

האיחוד האירופי פעל רבות כדי לאחד את שורות מדינותיו בנוגע למלחמה בעזה, אך חלק ממדינותיו תומכות מאוד בישראל, בעוד שאחרות נוקטות בגישה פרו-פלסטינית יותר.

שרי הגוש אמורים לדון בהצעה שהגישו אירלנד וספרד להשעות הסכם שיתוף פעולה עם ישראל, אך לא סביר שהמהלך יזכה לתמיכת כל 27 המדינות.

עם זאת, סביר להניח שהגוש יסכים על סנקציות נגד תנועת חמאס על רקע הטענות לפיהן חבריו ביצעו “אלימות מינית ב-7 באוקטובר 2023”, וגם נגד מתנחלים ישראלים בגדה המערבית בגין ביצוע הפרות נגד הפלסטינים. 

صحيفة الشرق الأوسط on X: "كرّر مسؤول الشؤون الخارجية في الاتحاد الأوروبي جوزيب بوريل، اتهام إسرائيل باستخدام المجاعة «سلاح حرب» عبر عدم السماح لشاحنات المساعدات بدخول القطاع #صحيفة_الشرق_الأوسط #صحيفة_العرب_الأولى https://t.co/GdLw55CXq3 https://t.co ...

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונות: א-שרק אלאוסאט