איראן וסוריה מתאמות דרכים צבאיות להרתעת ישראל מלתקוף אתרים בשטח סוריה

שר ההגנה הסורי, עלי עבאס, שוחח עם מקבילו האיראני, מוחמד רזא אשטיאני, בתוכנית משותפת ובצעדים אותם הגדיר כדחופים שיש לנקוט על מנת להרתיע את ישראל מלתקוף בשטח סוריה. 

סוכנות הידיעות האיראנית IRNA ציטטה את אשטיאני במהלך פגישתו עם עבאס במוצאי שבת, במהלך ביקור הפתע בטהראן, באומרו: "הנוכחות הצבאית האמריקנית בסוריה היא נוכחות של כוח כובש, בלתי חוקי ובלתי מוצדק, שמפר בבירור את הנורמות והעקרונות הבסיסיים של החוק הבינלאומי ואמנת האומות המאוחדות… וזאת רק עוד דוגמא למעשים ההרסניים של אמריקה באזור מערב אסיה, ובמיוחד בסוריה, מה שמוביל לערעור היציבות, וחוסר הביטחון ועקירת מיליוני סורים מביתם וממולדתם".

אשטיאני גינה את התקיפות האוויריות הישראליות נגד כוחות המשטר והמיליציות האיראניות בסוריה, וציין כי "כל טעות או הרפתקה אסטרטגית מצד ארה"ב וישראל יובילו להחמרה במצב באזור".

הוא ציין כי טהראן מוכנה להשתמש בכל יכולותיה וסמכויותיה לעמוד לצד המשטר הסורי, על מנת לשפר את כוחה ההגנתי ואת כוח ההרתעה שלה.

הוא הוסיף, "ארה"ב וישראל מבקשות להסלים את המשבר והמתיחות באזור… וישראל ממשיכה בפשעיה בעזה על ידי הסלמה של המתיחות באזור והסטת דעת הקהל לעבר המתחים הללו. התפתחויות אזוריות וחשיבות היחסים בין שתי המדינות מחייבות את שני הצדדים להתייעץ זה עם זה באופן רציף".

دمشق.. اجتماع بين وزيري الدفاع الإيراني والتابع للنظام لمناقشة خطة الرد على  الغارات الإسرائيلية | شبكة بلدي الإعلامية

 

עבאס מצדו אמר, "הנוכחות האמריקנית בסוריה אינה חוקית והפכה בסיס לתמיכה בקבוצות בדלניות וטרור", וציין את הצורך להגביר את יכולות ההגנה ולהגביר את שיתוף הפעולה הדו-צדדי בין טהראן לדמשק, "כדי להרתיע אויבים".

שעות אחדות אחרי הצהרות שרי ההגנה תקפה ישראל מטרות איראניות בסוריה. 

ישראל פתחה עם שחר של יום ראשון בבוקר בתקיפות על אתרים צבאיים של המשטר הסורי באזור קלמון, וההפצצה הישראלית גרמה לפיצוצים רצופים שהדים שלהם נשמעו ברוב הערים והעיירות של אזור הקלמון.

מקורות אמרו כי ההפצצה הישראלית כוונה לנמל התעופה הצבאי "נאסריה" הסמוך לעיר ג'ירוד, ומחסני נשק של צבא סוריה בחוות דנחא בסביבת העיר יברוד.

הפשיטות הישראליות כוונו גם לסביבתו של טל אל-ג'ומאו באזור הכפרי המערבי של דרעא, על פי ארגון המורדים בדרום סוריה -"מפגש אחראר חוראן".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בפברואר האחרון כי משמרות המהפכה האיראנים צמצמו את פריסת הקצינים הבכירים שלה בסוריה עקב שורה של תקיפות ישראליות שהביאו לחיסולם, והם הפכו להיות תלויים יותר במיליציות הקשורות אליהם כדי לשמור על השפעתם בסוריה.

שרי ההגנה הסורי והאיראני: 

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: תסנים    קרדיט לתמונת השער: דיילי ביסט