Centcom: אתמול סיכלנו 3 מל"טים מתאבדים ו-5 סירות תופת בדרכם לפיגועים בים האדום

פיקוד מרכז ארה"ב, Centcom, אישר ביום שבת כי סיכל 3 מל"טים ו-5 סירות תופת נשלטות מרחוק ששוגרו על ידי החות'ים בתימן לעבר מטרות בים האדום. 

Centcom דיווחה בחשבונה בערוץ X : "ב-16 במרץ, בין השעות 7:50 בבוקר ל-8:15 בבוקר (שעון צנעא), שיגרו החות'ים הנתמכים על ידי איראן שני מל"טים (מתאבדים) מאזורים שבשליטתם בתימן לעבר (מטרות) בים האדום." .

 "כוחות פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (סנטקום) הצליחו לאתר ולהשמיד מל"ט, ויש להניח שהשני התרסק בים האדום. לא היו דיווחים על נזק או פגיעות כלשהן בספינות הנמצאות בים האדום".

סנטקום גם ציינה שהיא סיכלה חמש סירות תופת נהוגות מרחוק בשבת. 

 

בהודע נוספת של סנטקו"ם נאמר: "בין השעות  21:00 ל-22:30 (שעון צנעא), פיקוד מרכז ארה"ב השמיד חמש סירות (תופת) שטח בלתי מאוישות ומל"ט (מתאבד) אחד באזורים שבשליטת החות'ים בתימן מתוך פעולה של הגנה עצמית". 
"כלי הנשק אלו היוו איום מיידי על ספינות מסחריות וספינות חיל הים האמריקני באזור. צעדים אלה ננקטים כדי להגן על חופש השייט והפיכת המים הבינלאומיים לבטוחים יותר עבור חיל הים האמריקני וספינות מסחריות".

מאז ה-19 בנובמבר, החות'ים הנתמכים על ידי איראן מבצעים תקיפות על ספינות מסחריות בים האדום ובים הערבי שלדעתם קשורות לישראל או יוצאות לנמלי ישראל, בתקיפות ,שלדבריהם הן תומכות במאבקה של רצועת עזה, אשר יש בה כרגע מלחמה בין חמאס לישראל מאז ה-7 באוקטובר. 

היום לפנות בוקר הודיעה בריטניה כי התקבל דיווח שאניה מסחרית ששייטה מול חופי תימו בים האדום הותקפה אך לא דווח על כל נזק.

 

וושינגטון מובילה קואליציה ימית בינלאומית במטרה "להגן" על נתיבי השייט הימי באזור אסטרטגי זה, שדרכו עוברים 12% מסך הסחר העולמי. 

מאז 12 בינואר, כוחות אמריקאים ובריטים פתחו במתקפות על אתרים חות'ים בתוך תימן בניסיון להרתיע אותם.

ביום חמישי הודיע ​​מנהיג החות'ים, עבדול-מאליק אל-חות'י, על הרחבת היקף התקפות המורדים שלו על ספינות הקשורות לישראל, כך שיכללו גם את אלו שנמנעות מכניסה לים האדום  אלא מפליגות באוקיינוס ​​ההודי לעבר הנתיב החלופי העובר דרך כף התקווה הטובה שבדרום הרחוק של אפריקה.

ספינה מול חופי תימן

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות