דיווח: ישראל תקפה מתחם צבאי איראני בעל חשיבות אסטרטגית בשטח סוריה. פרטים

הערב תקפו מטוסי חיל האוויר הישראלי מספר עמדות ואתרים של איראן וחיזבאללה בשטח סוריה בקרבת הגבול עם לבנון, ובין היתר הותקפו מטרות באזור שדה התעופה אלנאצריה שבאזור הקלמון המזרחי הסורי.
תמונה
איראן מנצלת את שדה התעופה האווירי אלנאסירייה, הממוקם 10 ק”מ צפונית-מזרחית לעיר ג’ירוד במזרח קלמון, למטרות צבאיות סודיות הקשורות לייצור של טילים.
מקור צבאי פרטי, שביקש להישאר בעילום שם, דיווח כבר לפני זמן רב כי המשטר הסורי העניק סמכויות רחבות לאיראן כדי לאפשר למומחים שלה לפקח על הכנת מאגרי טילים חדשים באזור המשתרע בין הערים אל-קטיפה ואלנסירייה לקראת אחסון, ייצור, פיתוח ותחזוקת טילים במקום.
כבר בשנת 2019 משמרות המהפכה האיראנים העבירו בחשאי משלוחים של טילים וציוד לייצורם, מאתרים ונקודות שונות (איראניות) הממוקמות בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, לבסיס הצבאי של אלנצירייה, באמצעות מטוסים שהמריאו משדה התעופה הצבאי אלמזה שבמרחב דמשק – כך לדברי מקור צבאי סורי.
אותו גורם ציין כי איראן פועלת לנצל את הבסיס האווירי באלנסיריה כחלופה לבסיסיה העיקריים שנאלצה לנטוש בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, כתוצאה מהאבדות הכבדות שספגה כתוצאה מתקיפות אוויריות ישראליות בלתי פוסקות על אותם בסיסים.
כבר בשנת 2019 החלו האיראנים במקביל להקים מבנים וחפרו תעלות ומחסני נשק חדשים באזור שדה התעופה אלנאצריה שבקלמון..
خريطة طبوغرافية لمطار الناصرية العسكري | مركز خرائط الثورة السورية
חשיבותו של נמל התעופה אלנסיריה נובעת מקרבתו לכביש הבינלאומי דמשק-בגדד, למרות שמדובר בבסיס קטן יחסית, הוא מהווה, יחד עם נמל התעופה אלצין, הממוקם באותו אזור, מוקד פעילות חזק של איראן, אשר פועלת מזה שנים למיצוב מחדש ולחיזוק היכולות הצבאיות שלה ברחבי מחוז דמשק.
נמל התעופה אלנסיריה, שנמצא במרחק של 60 ק”מ מדמשק, הבירה, כולל מסלול אחד, בסיס טילים ומחסנים המכילים 21 האנגרים מבטון, בנוסף לארבעה האנגרים נוספים ומחסני נשק תת-קרקעיים. ישנם גם שני גדודי של טילי סקאד הממוקמים בסמוך, אחד מהם הוא גדוד 578 המפורסם, שביצע את השיגור הראשון של טילי סקאד לעבר אזורים ששוחררו ממשטר אסד.
קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות