13 שנה לפרוץ מרד האזרחים בסוריה: כ-17 מיליון בני אדם זקוקים לסיוע

לרגל יום השנה ה-13 לפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, הודעה שפרסם השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, גייר פדרסן, אתמול, יום שישי, 15 במרץ, אישרה כי 16.7 מיליון בני אדם בסוריה זקוקים לסיוע הומניטרי בשל המצב המתמשך.

פדרסן אמר: "יום השנה החגיגי לסכסוך הסורי עולה בקנה אחד עם הסלמה של המתיחות באזורים כמו גם ברחבי המדינה, שכן הסכסוך נכנס לשנתו הארבע עשרה ללא פתרון מדיני באופק".

הוא הוסיף: "הסורים סובלים מזה זמן רב מאלימות והרס שאין לתאר, שהשפיעו ללא הבחנה על צעירים וזקנים, גברים ונשים ובכל חלקי החברה".

פדרסן ציין כי המשבר ההומניטרי בסוריה ממשיך להחמיר, ואמר: "16.7 מיליון אנשים זקוקים לסיוע הומניטרי, שהוא המספר הגדול ביותר של אנשים נזקקים מאז תחילת הסכסוך".

הוא הדגיש כי במדינות השכנות חיים יותר מ-5 מיליון פליטים, ויותר מ-7 מיליון עקורים בתוך סוריה, שגם כלכלתה קרסה.

פדרסן קרא לכל הצדדים לסכסוך להפסיק לאלתר את האלימות ולמלא את התחייבויותיהם על פי המשפט ההומניטרי הבינלאומי להגן על אזרחים ותשתיות אזרחיות, וכן לשחרר באופן מיידי וללא תנאי אנשים שנעצרו באופן שרירותי.

"לפליטים ועקורים עדיין אין את התנאים הדרושים לחזרה בטוחה, מכובדת והתנדבותית, והחששות הקריטיים שלהם לגבי הגנה ופרנסה, שהם בסיסיים, נותרו בלתי פתורים" – הוסיף.

פדרסן הסביר כי על הקהילה הבינלאומית לאחד את מאמציה לדחוף לקראת התהליך המדיני בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 2254 (2015), לרבות צעדים בוני אמון, חידוש עבודת הוועדה החוקתית, ובסופו של דבר טיפול מקיף בכל מגוון הנושאים. זה חייב להיפתר כדי לסיים את המשבר הזה.

ב-4 בדצמבר 2023, תוכנית המזון העולמית (WFP) הודיעה על סיום תוכנית הסיוע הכללית שלה למזון ברחבי סוריה בינואר הבא.

ذكرى الثورى السورية Projects :: Photos, videos, logos, illustrations and  branding :: Behance

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות