13 שנה של מלחמת אזרחים בסוריה במספרים

הרשת הסורית לזכויות אדם פרסמה את דו"ח שלה לרגל יום השנה ה-13 למהפכה בסוריה, בו טענה כי תיעדה את הרג 231,278 אזרחים, בהם 15,334 עקב עינויים, מעצר שרירותי/היעלמותם בכפייה של 156,757 בני אדם. , ועקירתם של כמעט 14 מיליון סורים, והסבירו כי העם הסורי שיצא בדרישה למעבר פוליטי דמוקרטי במשך 13 שנים, נותר לבד מול המשטרים הדיקטטוריים החזקים ביותר.

בדו"ח נאמר כי העם הסורי יצא לדרך לפני 13 שנים באומץ בלתי סביר, שבאמצעותו ביקש להפוך את האומה הסורית מאומה הנשלטת על ידי משפחה אחת ביד ברזל ובאש, לדמוקרטיה המבוססת על בחירות חופשיות, ודרש את השבת כבודם שנגנב על ידי שירותי הביטחון האכזריים. הפגנות עממיות סחפו מחוזות שונים בסוריה, ובכך הפגינו שאיפה קולקטיבית לשינוי בדרכי שלום לקראת החזרת שלטון המדינה מהאחיזה הביטחונית ושלטון הפרט.

הדו"ח דיבר על אבדות עצומות ברמת הפרטים והמדינה הסורית בהתמודדות עם המשפחה הדיקטטורית ובחתירה להצטרף לשורת המדינות החופשיות והדמוקרטיות.

הדו"ח הצביע על כך שכל האזורים בסוריה היו עדים לשינוי משמעותי והדרגתי בחלוקת שטחי שליטה, על פי התפתחויות צבאיות, וכי הצדדים השונים לסכסוך והכוחות השולטים ביצעו הפרות מחרידות על מנת להרחיב את שליטתם הצבאית.

وقفة تأمل في الذكرى الثالثة عشرة للثورة

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות