צבא ארה״ב: הטכנולוגיה של רחפנים מתקדמת כל-כך מהר עד שתוכניות רכש מתקשות לעמוד בקצב

צבא ארה״ב: הטכנולוגיה של רחפנים מתקדמת כל-כך מהר שתוכניות רכש רב-שנתיות עלולות להביא לכך שהצבא יקנה רחפנים מיושנים.

 

ההתקדמות הטכנולוגית המהירה מביאה לכך שטכנולוגיות אזרחיות יכולות היום לשמש צבא כמוצרי מדף.

האתגר עבור צבאות הוא ״לא לתכנן את העתיד״ באמצעות תוכניות רכש רב-שנתיות, אלא להתאים את תהליכי הרכש והלמידה שלהם לקצב השינוי הטכנולוגי.

לדוגמה, לאפשר ליחידות מיוחדות לרכוש מוצרי מדף ולהפעיל אותם, עם ליווי של אבטחת מידע כדי לצמצם סכנות סייבר.

המוצר עושה את העבודה? הפץ בשאר הצבא,  לא עושה את העבודה? הפסק את הרכש וחפש את המוצר הבא.

בדיונים על תוכניות ההוצאות הפיסקאליות של הצבא לשנת 2025, עוזר שר הצבא לענייני רכש, לוגיסטיקה וטכנולוגיה, דאג בוש, אמר כי רכש רב שנתי עבור משהו שמשתנה במהירות כמו מערכות אוויריות בלתי מאוישות “ייתכן שלא יהיה מתאים”.

“יש גם הרבה מתחרים חדשים במרחב הזה”, אמר בוש בתדרוך בפנטגון. “התחייבות לאחת, טובה ככל שהחברה הזו עשויה להיות, אולי תבטל אפשרויות אחרות כי יש כל כך הרבה חדשנות עם חברות חדשות בתחום הזה .”

 

רכש רב-שנתי משמש בדרך כלל לאבטחת כמויות גדולות של אמצעי לחימה. הם נחשבים כמניעים ספקים ביטחוניים, שיכולים לסמוך על דרישות ארוכות טווח וכתוצאה מכך להגביר את הייצור, ולחסוך כסף על ידי רכישה בכמות גדולה בטווח הארוך.

אבל התמקדות על אותו מל”ט שנה אחר שנה היא נסיבות אחרות, לפי בוש . הדרישות לטכנולוגיה יכולות להשתנות מחודש לחודש, שלא לדבר על משנה לשנה.

“מה שאתה קונה בשנה אחת, אני לא בטוח שתרצה לקנות את אותה [מערכת אווירית בלתי מאוישת] בדיוק לחמש שנים”, אמר בוש. “אנחנו עלולים להיות ממוקדים שנה אחת במל”טים לאיסוף מודיעין, מעקב וסיור ובשנה הבאה להתמקד במל”טי תקיפה”.

מתווה התקציב הפיסקאלי של הצבא לשנת 2025 מסתכם בכמעט 186 מיליארד דולר , תוספת של 400 מיליון דולר בהשוואה לשנה שקדמה לה. השירות דורש 175.4 מיליארד דולר בתקציב הבסיס שלו ועוד 10.5 מיליארד דולר לתשלום עבור הפעילות בחו”ל.

רמות התקציב גם מנחות העברת מימון נוסף לקונגרס לכיסוי עלויות הזרמת הסיוע הצבאי לאוקראינה וכדי לתמוך בפעולות מוגברות במזרח התיכון, דיווחה Defense News.

סמל  טימותי בלה, מהנדס גיאו-מרחבי, מכין מזל"ט נשר הזהב לטיסה במהלך תרגיל ברונקו ראמבל באזור האימונים קאהוקו, הוואי, ב-19 באוגוסט 2021.

קרדיט: https://www.c4isrnet.com/    קרדיט לתמונות: צבא ארה”ב