חיזבאללה מחליף את הגשר היבשתי בגשר ימי להובלת נשק אל סוריה

מרכז "אינטל טיימס" – "إنتل تايمز" , הישראלי חשף כי "חברי יחידת 4400 של חיזבאללה, הפועלת להבאת נשק רגיש באמצעות יחידות הברחה מסוריה, מעבירים ציוד צבאי ומשאבים לשטח לבנון דרך נמל לטקיה".

במרכז הסבירו כי "מאז תחילת המלחמה, כ-5 ספינות איראניות פרקו את סחורותיהן בסוריה", וציין כי ספינות אלו מפליגות מנמל בנדר עבאס באיראן לכיוון נמל לטקיה בסוריה, ולאחר מכן עוגנות לאחר מכן מפליגות למדינות אירופה כמו איטליה, ספרד, בלגיה ורומניה.

ממרכז המחקר הישראלי נמסר כי "פעילות זו מעידה על חידוש אמצעי לחימה והעברת מכולות דרך תחנות מעבר על ידי כוח קודס, ובמיוחד יחידה 190, המשתמשת בספינות אזרחיות איראניות לצורך הובלת ציוד צבאי לחיזבאללה ולמיליציות האיראניות".

העיתון הבריטי The Telegraph חשף כי איראן משתמשת בנמלי אירופה כדי לספק כיסוי למשלוחי נשק לחיזבאללה, והוסיף כי חיזבאללה קיבלה טילים ופצצות על ספינות שעגנו בנמלי אירופה, כמו בלגיה, ספרד ואיטליה.

העיתון ציטט מקור מודיעיני ישראלי שאמר כי איראן "פנתה לאופציה של שליחת נשק דרך הים לאחר שחיל האוויר הישראלי החל לתקוף משלוחים שהגיעו דרך היבשה  לצפון סוריה דרך עיראק".

הגורם הוסיף, "נשק וסחורות אחרות נשלחים לנמל לטקיה שבחוף הסורי ומשם הם מועברים ללבנון, לפני שהספינות יוצאות לנמלי אנטוורפן, ולנסיה ורוונה, בניסיון להסתיר את מטרת הפלגתם".

הוא ציין כי "השימוש בנמלי אירופה עוזר להסתיר את אופי ומקור המשלוחים, ומחליף ניירות ומכולות לניקוי עקבות המשלוחים המרשיעים", והסביר כי "לאירופה יש נמלים ענקיים, ואיראן משתמשת בזה כהסוואה".

حزب الله" يهرب الأسلحة من سوريا إلى لبنان في سفن إيرانية عبر ميناء اللاذقية

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: סוריה טי וי