נאסראללה לאיראן: לא רוצה שתתערבו במקרה של מלחמה בהיקף מלא עם ישראל

סוכנות הידיעות רויטרס, המצטטת "שבעה מקורות", דיווחה כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה ביקר לאחרונה בלבנון וניהל שיחה עם מזכ"ל חיזבאללה והדגיש כי איראן אינה רוצה להיגרר למלחמה בין חיזבאללה לישראל.

לפי דיווח זה, שפורסם ביום שישי, 15 במרץ, חסן נסראללה "הרגיע" את איסמעיל קעאני שהוא לא רוצה שאיראן תתערב במלחמה עם ישראל או אמריקה ושחיזבאללה "יילחם לבד".

מדיווח זה עולה כי בפגישה זו, שלא דווח עליה קודם, אמר חסן נסראללה למפקד כוח קודס: "זה המאבק שלנו".

לפי רויטרס, איסמעיל קאאני, בביקורו השלישי בביירות מאז המתקפה הקטלנית של הארגון הקיצוני חמאס על ישראל, דן עם חסן נסראללה בסכנות מעורבות חיזבאללה במלחמה רחבת היקף נגד  ישראל למען איראן.

 

שלושה מתוך שבעת המקורות שהצהרותיהם שימשו בסיס לדיווח של רויטרס מתוארים כאנשים "מתוך מעגל הכוח" של הרפובליקה האסלאמית של איראן.

שלושת המקורות הללו אמרו כי האפשרות למלחמה בקנה מידה מלא בין ישראל לחיזבאללה, אם יימשכו התקפות חיזבאללה בצפון ישראל, עמדו במרכז השיחות בין איסמעיל קאאני וחסן נסראללה.

מקורות אחרים של רויטרס אישרו כולם את התוכן שהועלה בפגישה בין איסמעיל קאאני וחסן נסראללה.

מקורות אלו הוסיפו כי מלבד הנזק שמלחמה בקנה מידה מלא עלולה לגרום לחיזבאללה, מצב כזה יפעיל לחץ על איראן להגיב.

שני מקורות אזוריים אמרו כי מלחמה בלבנון שתשפיל קשות את חיזבאללה תהיה גם "מכה גדולה" לאיראן, שהייתה "מעוז נגד ישראל" מאז הקמת האירגון בסיוע טהראן במשך יותר מ-40 שנות קיומה. 

על פי הדיווחים, כמה ממנהיגי חמאס בשבועות הראשונים למלחמתה של ישראל נגד הארגון הקיצוני הביעו מורת רוח מהתגובה המתונה של איראן ואמרו שהם רוצים לראות את איראן ממש עומדת לצד חמאס.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בתחילת ההתקפה של חמאס על ישראל אמר עלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית, בפגישה עם איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שיצא לטהרן, כי איראן לא ידעה על תוכניות הארגון לתקוף את ישראל ואין לה רצון להיכנס למלחמה הזו אבל היא תמשיך לתת תמיכה מוסרית ופוליטית לחמאס ולתושבי עזה.

حملات تروریستی اسرائیل علیه حزب الله،خاورمیانه را به سمت جنگ تمام عیار می  کشاند؟ - خبرآنلاین

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: חבר און ליין