כלי שייט בלתי מאויישים של אוקראינה מרתיעות אניות אספקה רוסיות מלהכנס לים השחור. השיעור לישראל

הכלי שייט הבלתי מאויישים של אוקראינה מעצבים את המלחמה בים השחור. הסירות הרובוטיות הללו, המכונות USVs (כשב"מ = כלי שייט בלתי מאויישים), הטביעו מספר מרשים של ספינות של הצי הרוסי. אבל לעצם הנוכחות שלהם יש השפעה גדולה יותר, אולי אסטרטגית יותר. רוסיה נאלצת לשנות את קווי האספקה ​​שלה. וכפי שהוכיחה הפלישה לאוקראינה, קווי אספקה ​​הם המפתח.

בסוף פברואר שתי ספינות ממשלתיות רוסיות עשו משהו מאוד חריג. ספינת התובלה ספרטה-IV והמכלית יאז הפליגו מהבסיס הרוסי בטרטוס בסוריה לעבר הים השחור. ספינות אלו משמשות בדרך כלל להובלת ציוד צבאי. ספרטה-IV שימשה בעבר למשלוח מערכות טילי S-300 מסוריה לרוסיה, ויאז היא האחות של סיג שנפגעה על ידי כלי שייט נשלטים מרחוק אוקראינים ב-5 באוגוסט 2023.

אבל הפעם, כשהספינות התקרבו לבוספורוס, המיצר המחבר את הים התיכון לים השחור, הן הסתובבו בפתאומיות . זהו אינדיקטור חזק נוסף לכך שלכשב"מים של אוקראינה יש השפעה אסטרטגית.

כלי שיט בלתי מאוישים אוקראינים גרמו לשתי ספינות מטען רוסיות מסוריה לחזור אחורה, לפני שנכנסו לים השחור.

האוקראינים מנהלים מלחמת שחיקה שמטרתה קריסה של האויב ע״י השמדה חומרית שלו. נסיגת ספינות המטען הרוסיות פוגעת באספקה הצבאית לצבא הרוסי ותכריח את רוסיה למצוא דרכים אחרות ופחות יעילות לשנע אספקה. (קרדיט: נאבאל ניוז)

Ukrainian drones successfully attack Russian ships in Black Sea

קרדיט לתמונה: נאבאל ניוז

 

במאמר מוסגר טוב שישראל תלמד מהשימוש האוקראיני במערכות בלתי מאוישות נגד אויב גדול יותר, גם מההיבט הטכני של אופן ההפעלה וגם כיצד ההפעלה משרתת את האסטרטגיה הכוללת של הבסת רוסיה.

אנחנו לא יכולים לכבוש את איראן. אבל אנחנו בהחלט יכולים לשחוק אותה עד לנקודה בה לא תוכל לתמוך בפרוקסי שלה ללא סיכון לעצם קיום המדינה. יש בתי זיקוק רבים לחוף המפרץ הפרסי.    (קרדיט: ערוץ הטלגרם המשחק הגדול)