הנבואה שהתגשמה: משבר כלכלי קשה מלווה במיתון כבד בבריטניה

ב-23 במאי 2016 פרסמה ממשלת בריטניה אזהרה בזאת הלשון: 

Britain to enter recession with 500,000 UK jobs lost if it left EU

 – "בריטניה תכנס למיתון וחצי מיליון משרות יאבדו עם היא תעזוב את האיחוד האירופי". 

בימים אלו הנבואה מתגשמת ומכה במלוא העוצמה באימפריה  שפעם לא שקעה בה השמש.

משבר כלכלי מלווה בהכרזה רישמית על מיתון כבר נוכח במדינה.

המשבר הכלכלי מכה באנגליה ולא צריך להתרשם מהריצה המטורפת של השווקים בעולם – כמו וולסטריט (כמשל לשוק המניות) שהתנתק לחלוטין ממיין סטריט (כמשל לחיי היום יום).

גם אל תתרשמו מהמדדים הגבוהים באנגליה, ה – FTSE 100 כבר היה לא מזמן בשיא אבל הרקבון בממלכה נראה בחיים האמיתיים ממש לא טוב.

זה נראה, שהספר המצוין של צ'רלס דיקנס, "תקוות גדולות" ממש מתרחש בימים אלה. משבר החובות של המועצות העירוניות בממלכה הוא כל כך בעייתי עד, שמחוזות שלמים בפריפריה ובאזורי הכפר פשוט מתמוטטים כלכלית. יוקר המחייה, הקיצוץ האדיר בתקציבים המקומיים וזלזול של הרשויות גורם לאלפי אנגלים לאבד את ביתם ואת רכושם ולגור ברחובות, במכוניות נטושות, במרפסות כנסיות ואפילו בתוך אורוות עם סוסים!!.

 

דיונים ממלכתיים ותיאור התקשורת על חסרי בית נוטים להתמקד באזורים עירוניים, ולעתים קרובות מתעלמים מאנשים שגרים במקומות מגורים לא בטוחים באזורים כפריים.

מחוזות שלמים באנגליה מפחיתים שירותים רבים כמו שירותי רווחה לרמת המינימום ולא מסוגלים לתת או למצוא פתרונות מגורים לכמות האדירה של ההומלסים באזור הכפרי.

מגפת הקורונה גם היא הדגישה את הבעיות העומדות בפני כלכלות כפריות. התיירות, האירוח ותעשיית הפנאי נפגעו קשות, ומשבר יוקר המחיה העצים את הפרמיה הכפרית הגבוהה ממילא על עלויות מזון, תחבורה, חימום ודיור.

Britain to enter recession with 500,000 UK jobs lost if it left EU, new Treasury analysis shows (Archived) - GOV.UK

קרדיט: ערוץ הטלגרם "המשקיע ששוקע"    קרדיט לתמונה: ממשלת אנגליה