ארדואן: טורקיה תקים אזור ביטחוני בעומק של 40 ק"מ בשטח סוריה

בעקבות ישיבת השרים שהתקיימה בארמון הנשיאות בבירה אנקרה, הודיע ​​נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על כוונתה של טורקיה לחזק את מאבקה בטרור בטחה היא ובשטחים הגובלים איתה.  

ארדואן הדגיש את הצורך להתמודד עם המכשולים שמפריעים למאמץ זה, והצביע על ההכנות הטורקיות להתמודדות עם אתגרי הביטחון בגבול.

ארדואן הצביע על תנאי הביטחון בגבול טורקיה-עיראק וטורקיה-סוריה, וציין כי ממשלת טורקיה מתכננת לפתור לצמיתות את בעיות הביטחון בגבולותיה עם עיראק במהלך הקיץ הקרוב.

ארדואן חזר על הבטחותיו להקים אזור ביטחון לאורך הגבול הטורקי-סורי בעומק של בין 30 ל-40 קילומטרים.

הוא הוסיף: "אנו עושים הכנות שיגרמו לסיוטים חדשים למי שמאמין שהם יכולים להוריד את טורקיה על ברכיה על ידי הקמת אמירות טרור לאורך הגבול הדרומי שלנו".

הוא המשיך: "אנחנו יודעים היטב שיש ניסיון לקרוע את סוריה לנגד עינינו ולהפוך אותה לזירה לאידיאולוגיות מסוימות".

 

"נורמליזציה בין טורקיה למשטר הסורי הפכה לבלתי אפשרית".

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הצהיר לפני מספר ימים כי צעדי הנורמליזציה בין טורקיה למשטר הסורי הפכו כעת ל"בלתי אפשריים" בשל התנאים המתקיימים ברצועת עזה.

לברוב אמר במסיבת עיתונאים לאחר השתתפותו בפורום הדיפלומטי של אנטליה: "אנו מאשרים את האינטרס שלנו לקדם את הנורמליזציה של היחסים בין טורקיה לסוריה (המשטר הסורי). עבדנו על זה, ואנחנו עדיין ממשיכים לעבוד במציאות הנוכחית, אך צעדים מעשיים בלתי אפשריים כעת בשל המצב בעזה", לפי סוכנות הידיעות "נובוסטי הרוסית .

المركز العربي للبحوث والدراسات: المنطقة الآمنة .. أهداف السياسة التركية في  سوريا

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונה: המרכז הערבי למחקרים