ערבי פוסט: "חיזבאללה נערך למתקפה ישראלית נרחבת לאחר סיום המערכה ברפיח"

בחזבאללה נערכים: "נודע לנו שבכוונתה של ישראל לפתוח במתקפה רחבת היקף לאחר שתפעל ברפיח" – נצראללה קיים פגישות חירום עם מפקד כח קדס האיראני לפני יומיים בבירות

 

אתר החדשות "ערבי פוסט" (عربي بوست – Arabic Post) מדווח מפי מקורות יודעי דבר כי ישנו אור ירוק איראני לחזבאללה להסלים את הפעולות הצבאיות נגד ישראל.
מקורות איראנים בכירים ומקורות לבנונים המקרובים לחזבאללה אמרו כי בחזבאללה הודיעו לראשי משמרות המהפכה כי נודע להם שבכוונתה של ישראל לפתוח ב"מתקפה גדולה" על לבנון לאחר שתשלים את הפעילות ברפיח, שעדיין לא החלה.

עפ"י הדיווח, מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה שוחח בעניין עם מפקד כח קדס של משמרות המהפכה, אסמאעיל קאא'ני, שעפ"י אותם מקורות נתן אור ירוק איראני לחזבאללה להגיב לישראל.

מקור עלום ממשמרות המהפכה אמר לאתר החדשות כי מפקד כח קדס, אסמאעיל קאא'ני ביקר לפני יומיים בבירת לבנון, בירות, שם פגש את חסן נצראללה ובכירי חזבאללה כדי לדון בהתפתחויות האחרונות – במיוחד בעקבות המתיחות שהייתה בין חזבאללה למשמרות המהפכה לאחר ירי הרקטות לאזור בסיס פצ"ן ב14/2 שבוצע ללא תיאום עם האיראנים. כתוצאה מאותו הירי נהרגה חיילת אחת ונפצעו שבעה אחרים.
עפ"י הדיווח באתר, שמסתמך על מקורות איראנים ששוחחו עמו, אותה תקיפה שביצע חזבאללה הכעיסה את איראן, במיוחד בשל הסיבה שהאיראנים ביקשו מלבנון לנקוט ב"סבלנות אסטרטגית" מול ה"פרובוקציות הישראליות והאמריקניות".

לגבי הפגישה בין קאא'ני לנצראללה, אמרו המקורות כי מדובר ביוזמה של נצראללה שאמר כי ישנו הכרח לקיים פגישת חירום בה ידונו על המידע שהתקבל, המעיד כאמור, על כוונה רצינית של ישראל לפתוח במתקפה רחבת היקף על לבנון וחזבאללה .

אסאמעיל קאא'ני "תמך" בהסלמה של חזבאללה עם ישראל.

המקור האיראני ששוחח בנושא עם האתר, אמר כי "קאא'ני ראה מתחילת ההסלמה הישראלית עם חזבאללה את הצורך של הארגון לתגובה נחרצת, אבל המנהיג האיראני עלי ח'אמינא'י התנגד לכך".

תמונה

קרדיט: I24 ניוז

 

בעבר, מציין האתר, הם דיווחו מפי מקורות איראנים יודעי דבר שההנהגה האיראנית הבכירה מתנגדת למעורבתו של חזבאללה בסכסוך רחב היקף עם ישראל, מהסיבה שזה יוביל לתוצאה שלילית עבור חזבאללה. יחד עם זאת, בכירי משמרות המהפכה ומפקד כח קדס, אסמאעיל קאא'ני סברו שיש צורך בכך שחזבאללה יגיב לתקיפות הישראליות ולחיסולים של בכירי חזבאללה ו"האזרחים הלבנונים" כדי שהישראלים לא יחשבו שחזבאללה חלש מולם.

גורם נוסף, המשתייך למשמרות המהפכה האיראנים ושוחח גם הוא עם העיתון אמר שתגובתו של קאא'ני הייתה נחרצת – שעל חזבאללה להתכונן באופן מלא למתקפה רחבת היקף מצדה של ישראל ולתכנן תגובה הולמת למתקפה הזו, שנאסראללה מצפה לה. עפ"י אותו מקור, קאא'ני הודיע להנהגה הבכירה בטהרן על החלטת חזבאללה וכן על הצורך להיערך לסכסוך רחב יותר עם ישראל, והתוכניות שהעלו בכירי חזבאללה לתגובה על תרחיש של מתקפה ישראלית לאחר סיומה של הפעילות ברפיח.

כמו כן, באותה פגישה הוסכם שאיראן תעביר נשק מתקדם יותר לחזבאללה, כדי להגביר את יעילות החימוש של הארגון מול תקיפה ישראלית אפשרית. גורם במשמרות המהפכה, שנכח בפגישה אמר לאתר כי חסן נצראללה ביקש מקאא'ני לשלוח עוד טילים בליסטיים קצרים ובינוניים ללבנון, בנוסף למל"טים, מערכות ניטור ומערכות תקשורת.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

לדברי המקור, שביקש להיוותר עלום שם, קאא'ני הסכים לבקשותיו של נצראללה והורה לבכירי משמרות המהפכה האיראנים בסוריה, לפתוח את מחסני הנשק האיראנים בפני חזבאללה ללא חשבון או הנחיות נוספות.
מקור דיפלומטי איראני המקורב לחזבאללה אמר לאתר בנושא כי "בימים הקרובים יישלחו משלוחים גדולים של נשק לחזבאללה בלבנון מסוריה". לדבריו, האמל"ח שביקש נצראללה הוא ברובו גרסאות איראניות מתקדמות וחדשות במיוחד טילים בליסטיים, טילי נ"מ וכלי רכב משוריינים".

מקורות איראנים חשפו כי הנשק שישלח לחזבאללה בלבנון דרך סוריה כולל גם מכשירי תקשורת וניטור רוסיים ואמצעי שיבוש. שני מקורות ממשמרות המהפכה אמרו לאתר שרוסיה צפויה לספק לחזבאללה טילים נגד ספינות. המקורות ציינו שבאיראן דנים עם הרוסים על הנושא מזה זמן רב – בתמורה, האיראנים הסכימו לשלוח לרוסים טילים איראניים, דבר שהתעכב זמן רב מחשש להידרדרות היחסים עם ארה"ב והמערב. מקורות איראנים מאמינים שלשיתוף הפעולה עם רוסיה יהיו השפעות חיוביות של הרוסים בציר ההתנגדות (ציר הרשע) שמובילה איראן באזור.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם אינטליניוז       קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות ואלג'נוביה