מי גר בדירות בשכונת כפר סוסה שבדמשק שהותקפו ע"י ישראל ?

אתר האינטרנט הסורי "סאוט אל-אסימה" (קול הבירה) חשף את אופי המטרות שנפגעו בתקיפות הישראליות על מטרה בשכונת כפר סוסה בבירה דמשק ביום רביעי בבוקר.

באתר נכתב כי ישראל תקפה בניין בכפר סוסה ,המשמש את מפקדי משמרות המהפכה כבית מגורים, עם שלושה טילים, וגרמה נזק חמור לבניין.

האתר המשיך  ודיווח כי התקיפה כוונה לשתי דירות, הראשונה בקומה הרביעית של הבניין שאוכלסה על ידי מפקד איראני ומלוויו במהלך היומיים האחרונים, והשנייה בקומה השנייה ששימשה כדירה המיועדת לאכלוס זמני של אנשי אבטחה ואורחים.

האתר הכחיש כי גנרלים ממשמרות המהפכה האיראנים נהרגו או נפצעו בתקיפה הישראלית, וציין כי הדירות שהותקפו הושכרו למשפחות של מפקדים איראנים בכירים ופונו לפני סוף השנה שעברה 2023, לפי מה שדיווחו מקורות פרטיים.

האתר הדגיש כי הדיווחים שנפוצו על חיסול גנרל איראני או על פגישה של מפקדים במיליציות הנאמנות לטהראן הוכחשו, והצביע על כך שבאזור שמסביב לבניין לא אותרו נוכחות של גורמים זרים לפני התקיפה.

ההפצצה הישראלית הובילה למותם של שלושה אזרחים ולפציעתם של אחרים, כולם בני לאום סורי, לפי " קול הבירה. 

שכונת כפר סוסה ואיראן

שכונת כפר סוסה היא אחת השכונות היוקרתיות בבירה דמשק וממוקמים בה מספר מפקדות של זרועות המודיעין הסוריות, בנוסף לבניין המטה הממשלתי של המשטר הסורי ומשרד החוץ, והיא גם קרובה לשכונת אלמז'ה שבו שוכן בניין השגרירות האיראנית.

מעת לעת, נפגעים בדמשק בתי מגורים  על ידי ישראל, שם נמצאים, לעתים קרובות, קצינים, מומחים ומפקדי מיליציות איראניות הנתמכים וממומנים על ידי איראן בסוריה.

ראוי לציין כי לאחר המתקפה הישראלית על כפר סוסה,  מספר שעות אחר כך, התבצעה התקפה נוספת על ידי כלי טייס בלתי מזוהים על אתרים באזור דימאס שבאזור הכפרי של דמשק, על הכביש הראשי דמשק-ביירות. ההערכה היא כי המטרות שהותקפו בדימאס היו של איראן וחיזבאללה.

קרדיט: סוריה טי וי  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות