בלומברג: בריטניה תאסור מכירת נשק חלקית לישראל אם תתקוף ברפיח

אם אלה ידידיך…. אז מי הם אוייבך ? 

ממשלת בריטניה שוקלת להגביל חלק מיצוא הנשק שלה לישראל אם האחרונה תפתח בהתקפה על העיר הפלסטינית רפיח או תחסום את הגעתן של משאיות סיוע לעזה, לפי מה שדיווח בלומברג ביום רביעי, בציטוט מקורות יודעי דבר.

גורמים בריטיים אמרו לסוכנות, בעילום שם, כי הסלמה ישראלית נוספת בעזה ללא מאמצים להגן על אזרחים עלולה להיות הפרה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי.

הסוכנות הוסיפה כי הייעוץ המשפטי שקיבלו שרים בריטיים העוסקים במתן רישיונות יצוא עשוי להשתנות במצב כזה, מה שישפיע על מכירת חלק מהנשק והטכנולוגיה הבריטית לישראל, לפי המקורות.

הסוכנות ציינה כי משרד החוץ הבריטי סירב להגיב בנושא.

הסוכנות ציינה כי בריטניה אינה יצואנית נשק גדולה לישראל, אך הצעד הפוטנציאלי – עליו דנה בריטניה עם בעלות בריתה, לפי הסוכנות – מצביע על כך שמדינות המערב מגבירות את הלחץ על ממשלת ישראל להפגין התחשבות רבה יותר לאזרחים במלחמה נגד תנועת חמאס.

הייצוא הביטחוני הבריטי לישראל הסתכם ב-42 מיליון פאונד (53 מיליון דולר) בשנת 2022, לפי מה שאמר שר ההגנה, גרנט שאפס בשנה שעברה.

 

לדבריו, ניתנו כ-114 רישיונות לייצוא ביטחוני מבריטניה לישראל. ארגון Human Rights Watch אמר בשנה שעברה כי בריטניה מספקת לישראל רכיבים למטוסי קרב, טילים וטנקים, כמו גם נשק קל ותחמושת.

בהקשר של התגובות למתקפה ישראלית אפשרית ברפיח, רויטרס ציטטה ביום רביעי את הבית הלבן שאמר כי ארצות הברית מאמינה שכל מבצע ישראלי גדול ברפיח ללא תוכנית להבטיח את שלומם של הפלסטינים יגרום לאסון, בעוד דובר ממשלת גרמניה אמר כי ברלין מודאגת לגבי המתקפה האפשרית ברפיח, לפי הסוכנות.

ביום רביעי הודיע ​​משרד הבריאות בעזה כי מניין ההרוגים מהתקפות ישראליות ברצועה עלה ל-29,313 מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר.

הודעת המשרד אישרה כי “118 חללים ו-163 פצועים נרשמו במהלך 24 השעות האחרונות”, בעוד שמספר הפצועים הכולל בעזה הגיע ל-69,333 מאז תחילת המלחמה, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

 

ישראל החלה בהפצצה מהאוויר מהיבשה ומהים , ולאחריה פלשה קרקעית לרצועת עזה, בתגובה למתקפה שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, שהובילה למותם של כ-1,200 בני אדם ולחטיפת עשרות ישראלים.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה ביום רביעי כי ישראל ממשיכה להפציץ את רצועת עזה, המאוימת ברעב ושקועת באסון הומניטרי, במיוחד בעיר הצפופה רפיח שבדרום, עם פתיחת שיחות חדשות בקהיר בנוגע להַפסָקַת אֵשׁ.

המלחמה, שנמשכת כבר יותר מארבעה חודשים, דחפה 2.2 מיליון בני אדם לסף רעב ושלושה רבעים מהאוכלוסייה ברצועה ההרוסה נעקרו, על פי הערכות האו”ם.

 

באינדיקציה חדשה להחמרה במצב ברצועת עזה, תוכנית המזון העולמית הודיעה שלשום על השעיית העברת הסיוע בצפון רצועת עזה עקב ה”כאוס והאלימות” המתפשטים שם, החלטה שהוקעה על ידי חמאס, אשר נמצא ברשימת הטרור של ארה”ב.

תוכנית המזון העולמית חידשה את מאמציה לספק סיוע למזון ביום ראשון, אך אישרה כי המשאיות שלה הותקפו על ידי ירי ונבזזו, בזמן שאחד הנהגים שלה הוכה.

ביום רביעי קרא הסהר האדום הפלסטיני ל”סוכנויות האומות המאוחדות להגביר את הסיוע שלהן, במיוחד לאזורים בצפון רצועת עזה, בהם 400,000 בני אדם מאוימים ברעב”.

العرب في بريطانيا | رفع دعوى قضائية ضد حكومة بريطانيا لتصديرها الأس...

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלערב בריטניה