דיווח סורי: חיסול ממוקד של ישראל במפקדה איראנית בתוך בנין מגורים אזרחי בדמשק

ביום רביעי, מטרה באזור כפר סוזה בבירת סוריה, דמשק, הופצץ על ידי ישראל, כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית של המשטר הסורי.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות שני בני אדם נהרגו בתקיפה ישראלית על דמשק, לפי סוכנות הידיעות הצרפתית. מאוחר יותר, מספר ההרוגים עלה ל-3 בני אדם לאחר ש”אזרח סורי נהרג כתוצאה מרסיסים שעפו מהמטרה שהותקפה ע”י ישראל”, כך דיווח המצפה הסורי.

המצפה הסורי קבע כי שניים מההרוגים מתקיפה זו היו בני לאום סורי, מבלי שזהותם עדיין נתבררה, ותיאר את התקיפה כ”פעולת חיסול” דומה לזו שבה סגן מנהיג החמאס, סאלח אל- ערורי, נהרג בביירות.

בהקשר זה, רשת חדשות  האיראנית הרשמית למחצה של הסטודנטים  אמרה כי מתקפה ישראלית על בניין מגורים בדמשק ביום רביעי לא גרמה להרג של אזרחים או יועצים איראנים.

כלי תקשורת הפועלים במרחב דמשק, כולל Sham FM, אמרו מוקדם יותר, ביום רביעי, כי תושבי הבירה “שמעו פיצוצים רצופים, ואחריהם ראו עשן מתמר”.

ברדיו הוסיפו כי ההפצצה “כוונה לבניין מגורים מאחורי בית הספר האיראני באזור כפר סוזה שבדמשק”. טרם ידוע היעד המדויק של ההפצצה.

תושבים בבירת סוריה שיתפו סרטון וידאו ברשתות החברתיות, בו נראה עשן עולה מאחת מדירות המגורים. לפי הסרטון, נראה כי לדירה חדר טיל.

האזור כולל בנייני מגורים, בתי ספר ומרכזי תרבות איראניים, והוא קרוב למתחם גדול עם שמירה כבדה המשמש את שירותי הביטחון, לפי רויטרס. 

האזור הותקף בעבר על ידי ישראל בפברואר 2023, מה שהביא להרג של מומחים צבאיים איראנים, לפי אותה סוכנות.

 

הפצצה זו מגיעה כמעט חודש לאחר תקיפה אחרת המיוחסת לישראל על בניין מגורים באזור הוילות באלמז’ה, שהובילה להרג של 5 מפקדי משמרות המהפכה האיראניים, כולל ראש המודיעין האיראני בסוריה, סאדיק אומיד זאדה.

לפני שבועיים נפגע בניין מגורים באזור רחוב מלאב בעיר חומס. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הדבר הביא להרג של אזרחים ואנשי חיזבאללה הלבנוני.

ההפצצה האחרונה על שכונת כפר סוזה הייתה ב-2019, שהובילה למותם של שני בני אדם, אחד מהם היה בנו של מנהיג תנועת הג’יהאד האסלאמי בפלסטין, אכרם אלעג’ורי.

ישראל אינה מתייחסת לתקיפות בסוריה, ואימצה מדיניות זו ככלל מאז 2014, אך מעת לעת היא רומזת על תקיפת מטרות שביצעה שהביאו להרג של מפקדים בכירים איראנים ומיליציות אחרות הנתמכות על ידי משמרות המהפכה. 

 

אמצעי תקשורת סורי אחר דיווח כי  “שמענו  קולות פיצוצים בדמשק, שבדיעבד התברר כי הם נגרמו מהפצצה ישראלית על מטרה בשכונת כפר סוסה. מקורות מקומיים טענו כי ישראל תקפה בשלושה טילים מונחים, שתי קומות ובהן שלוש דירות בשכונת כפר סוסה. המקורות ציינו כי המיליציות האיראניות משתמשות בחלקים מהבניין כמפקדה שלהם. ההפצצה הישראלית גרמה למותם של שלושה בני אדם, לפציעתם של שמונה נוספים ולנזק חומרי למבנה. סרטוני וידאו הראו גם את הנזק שאירע לבניין שישראל תקפה בכפר סוזה שבדמשק.

עדיין לא ברורה זהותם של “המחוסלים”….. עדיין!

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות