Liberation: חיזבאללה בנה מערך אדיר של מנהרות מול גבול ישראל בעזרת צפון קוריאה

העיתון הצרפתי Liberation פרסם דיווח בו חשף כי מיליציית חיזבאללה הלבנונית פועלת מאז שנות ה-80 להקמת מערכת הגנה תת-קרקעית בסיוע צפון קוריאה, וכי כיום היא מחזיקה ברשת של מנהרות צבאיות מתקדמות המשתרעות על פני מאות קילומטרים. 

 

כך גם מאשרת מיליציית חיזבאללה עובדות אלו כאשר היא הציגה, ב-8 באוקטובר, בווידאו קליפ, תקיפה וירטואלית שביצעה יחידת רדואן נגד עמדות ישראליות בגליל מתוך אחת המנהרות בדרום לבנון.

העיתון הצרפתי ציין עוד כי לחיזבאללה, הנתמכת ישירות על ידי איראן, יש כוח צבאי ויכולות לוגיסטיות גבוהות יותר מאלה של החמאס בעזה, וכי רשת המנהרות מגיעה לסוריה ואולי אף לעומק ישראל.

 

עוזר חוקר במכון למחקר אסטרטגי של בית הספר הצבאי הצרפתי ולשעבר ראש הקשר של כוח הביניים של האו"ם בלבנון, הגנרל אוליבייה באסו, הצהיר כי "כבר בשנות ה-60, ואולי אפילו לפני כן, קבוצות פלסטיניות שמצאו מקלט בלבנון וביצעו התקפות טילים ופריצות לצפון ישראל חפרו מנהרות חודרות וכי חיזבאללה השלימה את החפירה והרחיבה מנהרות אלו".

העיתון הסביר כי בדרום לבנון קודחים סלעים באופן ידני באמצעות מכונות בודדות או מכונות הידראוליות, וציין כי כל עובד יכול לחפור 15 מטרים בחודש.

האלוף אוליבייה באסו סבר כי הכחשת הרשויות בלבנון את קיומה של רשת מנהרות קרובה לישראל אינה ריאלית, והוסיף כי הכניסות למנהרות החשובות ביותר הוסתרו בתוך רכוש פרטי כמו חוות גדולות או מפעלים, מה שיאפשר למכונות הקידוח שהובאו והקרקע שפונתה לא למשוך תשומת לב.

קרדיט: לתמונה: רשתות חברתיות