"רשת המנהרות החשאיות של חיזבאללה מתוחכמת יותר מאלו של חמאס בעזה המבוצרת"

"מנהרות חיזבאללה נועדו להגנה והתקפה בזמן מלחמה עם ישראל " . "רשת המנהרות החשאיות של חיזבאללה מתוחכמת יותר מאלו של חמאס בעזה המבוצרת"  – כך טוען אתר חדשות בלבנון. 

רשת המנהרות החשאיות של חיזבאללה בלבנון נבנו ע"י מכונות הדראליות מתקדמות ושקטות ,ובמקומות מסוימים בעבודות יד , הרשת מנהרות שחיזבאללה בנה במשך עשרות שנים היא "מתוחכמת הרבה יותר" מזו של חמאס בעזה.

עובד אחד ביום מסוגל לחפור 15 מטר .

גורמים צבאיים ששירתו בצבא לבנון מעידים כי חיזבאללה פעל וניצל את השקט בגבול כדי לבנות מאות קילומטרים של מערכות תת-קרקעיות מורכבות למטרות חדירה והגנה.

The Terror Web of Gaza Vs. Lebanon's Underworld | Israel War Enters Final  Stage? | Israel | ET Now - YouTube

 

קרדיט: רשתות חברתיות

 

לאחר מלחמת יולי 2006 עם ישראל , חיזבאללה ייצר תוכנית הגנה למקרה של פלישה ישראלית, עם עשרות מרכזים מבצעיים המצוידים ברשתות תת-קרקעיות מקומיות ומנהרות בין-אזוריות המקשרות את מרכזי העצבים של המרכז , ביירות , הבקעה ודרום לבנון".

בדרום לבנון, "אורכן המצטבר של המנהרות יכול להגיע לכמה מאות קילומטרים – החוקרים העלו לרשת את המסלול כביכול של  של 45 ק"מ".

אחת המטרות של הפגזת צה"ל על דרום לבנון במלחמה הזאת באמצעות פצצות זרחן הייתה במטרה להצית את מטעי האורנים כדי לחשוף יציאות תת קרקעיות ופירים של מנהרות,  לפחות תריסר צולמו והופצצו , מה שגרם, במקרה הרע, ללחץ יתר ולמפולת לאורך כמה מטרים".

"גם אם שלטונות לבנון מכחישים את קיומם של מערכת המנהרות , אומרים שהכניסות למנהרות החשובות ביותר מוסתרות בתוך נכסים פרטיים של תושבים מקומיים , כמו חוות גדולות או מפעלים , מקומות אלו שנבחרו ע"י חיזבאללה בקפידה מאפשרים להכניס מכונות ולפנות אדמה מבלי למשוך תשומת לב יתרה .

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב         קרדיט לתמונה: דובר צה"ל