מחשש שתסתבך איראן מונעת מכוחות הפרוקסי שלה בעיראק וסוריה לפגוע באמריקאים

מאז ה-4 לפברואר שהמליציות הפרו איראניות לא תקפו יעדים של ארצות הברית בעיראק ובסוריה • מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי הסיבה לכך היא הרצון של טהרן למנוע סכסוך רחב היקף באזור • בנוסף, הם הסבירו שעל המליציות להוריד הילוך כדי להימנע מחיסולם של מפקדים בכירים והרס רב של תשתיות ומתקנים שהוקמו במימון ממשלתי של איראן .

The Iranian Regime's IRGC Quds Force: 1980s- Present - NCRI

 

באיראן הוחלט להפסיק את התקיפות על יעדים אמריקנים, לפני שיהיה מאוחר וזו הסיבה לכך .

מאז ה-4 לפברואר שהמליציות הפרו איראניות לא תקפו יעדים של ארצות הברית בעיראק ובסוריה. מקורות איראניים אמרו היום (ראשון) לרויטרס כי הסיבה לכך היא הרצון של טהרן למנוע סכסוך רחב היקף באזור.

מתחילת מלחמת חרבות ברזל, המתיחות בין ארצות הברית לאיראן הלכה והחריפה מדי יום. החות'ים מתימן שהם בני בריתה של איראן – תוקפים אוניות סחר בים האדום ובסיסים אמריקאיים רבים לכאורה על רקע התמיכה של ארה"ב בישראל. השיא הגיע כאשר 3 חיילים אמריקנים נהרגו לראשונה במתקפת כטב"ם על מוצב בגבול ירדן-סוריה.

אותם מקורות הסבירו שהמליציות צריכות להוריד הילוך כדי להימנע מתקיפות אמריקניות על מפקדים בכירים והרס של תשתיות טרור מחוץ ואפילו בתוך איראן . מתוך כך, כתאיב חיזבאללה, ארגון עילית הנתמך ע"י איראן הודיע שהוא מפסיק את התקיפות.

מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאאני נפגש עם בכירים של המיליציות הפרו איראניות בנמל התעופה בבגדד מה שהוביל להפסקת התקיפות על חיילי הצבא האמריקני:

"ללא התערבותו הישירה של קאאני לא היה אפשר לשכנע את כתאיב חיזבאללה להפסיק את הפעולות הצבאיות שלו כדי להפחית את המתיחות", אמר מפקד בכיר באחת הקבוצות החמושות העיראקיות המתואמות לאיראן.

קרדיט: יובל עסיס – ערוץ 14    קרדיט לתמונות: סאלם אלהילאלי ורשתות חברתיות