“לא רצוי לישראל להתבסס על ארה”ב הדועכת”. אירופה כבר מפנימה את המסר

פולין חותמת על עסקת שנגן צבאית לצד גרמניה והולנד. גושים חדשים ישנים בתוך אירופה מתהווים לכדי הסכמים כלכליים צבאיים. המדינות האלה יצרו את מה שמכונה הסכם “שנגן צבאי”, יוזמה, שמטרתה לייעל את ניידות הכוחות בין המדינות.

ההסכם, שנחתם גם על ידי גרמניה והולנד, הוא גם מחווה של סולידריות עם אוקראינה וגם צעד קונקרטי לקראת ביטחון אירופי טוב יותר המבטיח מסדרון סיוע מהיר לאוקראינה ומקל על גיוס עתידי באגף המזרחי של נאט”ו. Poland signs 'Military Schengen' alongside Germany and Netherlands - Briefly

 

יכול להיות, שבקרוב ברית נאט”ו תשתנה לחלוטין בעקבות תמורות בארה”ב – יש סיכוי רב, שהבריתות האלה ישמשו כבסיס עתידי לגוף אירופי חדש להתמודדות עם אויבים חיצוניים ופנימיים.

רצוי אולי למדינת ישראל לייצר ברית צבאית – כלכלית מקומית אולי על בסיס קיים – לא רצוי להתבסס על ארה”ב הרחוקה והדועכת עם שלל בעיותיה.

אם אפשר להציעה למדינת ישראל גם להצטרף למנגנון הזה – זה יהיה נפלא.

חברי הפרלמנט במדינות מציעים מיני-שנגן בין יוון, בולגריה ורומניה. אם מדינת ישראל, שיש לה קשר כלכלי וצבאי מצוין עם המדינות האלה – ניתן להעמיק את הקשר ע”י הצטרפות למיני-שנגן בין המדינות הקרובות אלינו באירופה. אני מאמין, שניתן יהיה לעבוד על הנושא הבטחוני וכל הצדדים יהנו ממנו.

חומר למחשבה למשרד החוץ ומשרד ראש הממשלה.

Romania and Bulgaria to join Schengen border-free zone by air and sea

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונות: BBC