שר מצרי על חפירת 5 מנהרות חדשות בתעלת סואץ: “ייקח לנו שעה וכל הצבא המצרי בסיני”

שר התחבורה המצרי כאמל אלאזיר הדגיש את חשיבות פרויקט הרכבת לפיתוח סיני, שמטרתו לחבר את סיני עם שאר מצרים, וציין כי מצרים החלה לחפור 5 מנהרות חדשות “כדי שהצבא יוכל להיות בסיני תוך שעה אחת.”

 

“גשר אל פרדן”

הוא ציין כי היו ניסיונות “להקים גשר” לחיבור סיני עם מצרים שהחלו ב-1920, לפני תחילת בניית התעלה ב-1956, והסביר כי מצרים הצליחה לבסוף בשנת 2001 בבניית גשר אל-פרדן בקילומטר 68 כדי לחבר אותו לשאר מצרים.

הוא הסביר שגשר אל-פרדן שנבנה על תעלת סואץ תוכנן לרכבת אחת בלבד, מה שאומר שהרכבות היוצאות ממזרח למערב חיכו לרכבות ממערב למזרח שיעברו לפני שחצו, ומערכת זו המשיכה במשך 10 שנים עד 2011.

“הם נעלמו פתאום”

הוא אמנם ציין כי הכאוס הביטחוני שבא בעקבות המהפכה ב-2011 הוביל לאובדן של כ-60% משטח הגשר, ואמר: “עם הכאוס הביטחוני, קו אל-פרדן לביר אל-עבר בן 100 ק”מ וקטע של 44 ק”מ מבאלוזה למזרח פורט סעיד , כ-50 עד-60% מהם הוסרו  לחלוטין. לאן הם נעלמו? מישהו יודע לאן הם נעלמו פתאום?

“שעה אחת והצבא המצרי בתוך סיני”

הוא הוסיף כי הביקורת המופנית אל הפרויקטים הללו נובעת מרצון של כמה גורמים למנוע ממצרים להגיע לצמיחה ופיתוח בסיני, ואמר: “סיני היא חלק יקר של מצרים. מצרים לא כבשה אותה מאף אחד. מצרים החלו בבניית 5 מנהרות חדשות, ועם מנהרת השהידים אחמד חמדי, המספר הפך ל-6, ותוך שעה הצבא המצרי יוכל להיות נוכח בסיני”.

הוא גם הסביר כי הפרויקט להקמת מנהרות תעלת סואץ מגיע במסגרת תוכנית הפיתוח של סיני שהחלה מצרים ב-2014 במטרה להקל על תנועת אנשים בין סיני לשאר מצרים, והסביר כי הביקורת שהפנתה ישראל ואחרות על בניית המנהרות הללו הן אותן ביקורות שהופנו כלפי פרויקט חפירת תעלת סואץ החדשה.

ידוע שחצי האי סיני הוא השער המזרחי של מצרים והגשר המחבר בין יבשות אפריקה ואסיה. שטחו הוא 61 אלף קמ”ר, או כ-6 אחוז משטחה של מצרים.

קרדיט: אלערביה