אחד תמורת אחד: ארה”ב משחררת עוזר של בן לאדן תמורת אזרח שלה

לראות וללמוד.

הגיע הזמן שישראל תלמד : “לא עושים עסקאות מושחתים על טרוריסטים” כי זה במהירות מגיע לגהים לא הגיוניים תוך שהם מנצלים את סולם הערבכים של היהודים לעומת המוסר הנחות שלהם.

 

ארה”ב תשחרר את אחד מעוזריו של מייסד אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, ממתקן הכליאה במפרץ גואנטנמו בתמורה לשחרורו של אזרח אמריקאי שמוחזק באפגניסטן בטענה שסייע בחיסולו של מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי.

מוחמד רחים אל-אפגני נעצר בפקיסטן ביוני 2007 ואחרי שהוחזק במתקנים סודיים של ה-CIA, הוא הועבר לגואנטנמו במרץ 2008, העציר האחרון שהובא למתקן. רחים נחשב לעוזר בכיר של בן לאדן שגם סייע לו להתחמק מהמרדף האמריקאי, ועל אף שהוא לא הועמד לדין, נקבע שיש צורך ביטחוני בהמשך כליאתו כעציר של חוקי המלחמה ולכן הוא לא ישוחרר.

אולם לפי דיווח באל ערבייה, ארה”ב ושלטון הטאליבן באפגניסטן הגיעו להסכם, לפיו רחים ישוחרר וישוב למולדתו בתמורה לשחרורו של עובד הסיוע האמריקאי, ריאן קורבט, שנעצר באוגוסט 2022. לטענת הטאליבן, קורבט היה מרגל אמריקאי שתצפת על הדירה שבה הסתתר א-זוואהירי בקאבול וכך סייע לחיסול של הטרוריסט הבכיר ב-31 ביולי 2022.

בתוך כך, שני בכירים בטאליבן – עבדול זהיר סאבר ועבדול כרים – שבו היום לאפגניסטן אחרי שהיו כלואים במשך 22 שנה, מרביתן בגואנטנמו. זהיר נעצר במאי 2002 והועבר למתקן הכליאה אחרי שלושה חודשים, בעוד שכרים נעצר באוגוסט 2002 והועבר לגואנטנמו בתחילת 2003. בינואר 2017, הם הועברו לעומאן, שם שהו במעצר בית עד השחרור והחזרה לקאבול.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות