אשתו של אל-בגדאדי חושפת: כך נראה מנהיג דאעש האמיתי. לא השתתף בשום קרב ופחד מכטב”מים

אחת מנשותיו של המנהיג לשעבר של ארגון “המדינה האסלאמית” (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, חשפה מספר פרטים הקשורים לבעלה ולפעולות שביצע הארגון בעיראק ובסוריה, ועוררו גל רחב של תגובות ברשתות החברתיות. 

אתמול, חמישי, אמרה אשתו הראשונה של אלבגדאדי, אסמה מוחמד בראיון טלוויזיה שערכה לערוצי אל-ערביה ואל-חד’ת, בו התייחסה לנושאים רבים, ובראשם התקרית בו נשרף הטייס הירדני מועז אלחססבה. היא גם הכחישה את השתתפותו של בעלה בכל קרב שערך הארגון, וכי הוא “מפחד ממל”טים אמריקאים”.

אירוע שריפת הטייס הירדני “אל-חססבה”

“אסמא” אמרה על אירוע שריפת הטייס הירדני מועז אלקססבה: “זה היה – לדעתי – נושא לדיון גדול. אני יודעת וקוראת שאף אחד לא מענה באש מלבד אדון האש, אז עינוי באש היה עניין שיש לגנות”.

היא הוסיפה: “למעשה, אני לא יודעת מי קיבל את ההחלטה הזו ואיך הגיעו אליה. עם זאת, לפי מה שהודיעו, הם הצדיקו את המבצע הזה כי הוא (אלקססבה) הפציץ אנשים באש והרג אותם באש , אז גורלו יהיה מוות באש. כך הם הצדיקו את זה, אבל זה היה דבר מאוד מגעיל.”

 

קרבות אל-בגדאדי וחסידיו הקרובים

בקליפ אחר הכחישה האישה את השתתפותו של אל-בגדאדי בקרבות ובפיגועים שפתח הארגון. היא אמרה: “אני מאמינה שאל-בגדדי לא נכנס לשום קרב, כי לא ראיתי את ההשפעות של כניסתו לקרב עליו”, והוסיפה כי בעלה “נזהר ממל”טים אמריקאים, והוא חשש מאוד מהעניין הזה, ולא יצא עד שהיה בטוח שאין מטוס”….  “הוא דאג מאוד לביטחון האישי שלו”.

בנוגע למקורבים אמרה אסמאא: “משנת 2010 ועד שעזבנו את עיראק ב-2012, הוא התיישב באזור תג’י, והאנשים שליוו אותו היו: אבו חסן אל-מוהאג’יר, אבו סייף אל-תוניסי ואבו מוחמד אלעדנאני, וכשהו היה באותו מקום, הם היו “מלוויו שם”.

אשתו של אל-בגדדי סירבה לענות על שאלה האם היא בקשר עם אל-עדנאני, עוזרו החשוב ביותר של אל-בגדדי והדובר הרשמי לשעבר של דאעש, ואמרה: “אני לא יכולה לדבר על זה כי זה מאוד קריטי עבורי ולילדים שלי “. 

“עד עכשיו הם לא יודעים למה. אני לא רוצה שאף אחד יידע על העניין הזה, אפילו הבת שלי לא יודעת על זה כלום”.

 

אל-בגדאדי נהרג ואשתו אסמאא וילדיו נעצרו

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ הודיע, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית הלבן באוקטובר 2019, על הריגתו של “אבו בכר אל-בגדאדי” במהלך מבצע מיוחד שפתחו כוחות ארה”ב בצפון מערב סוריה.

בנובמבר 2019, טורקיה הודיעה על מעצרה של “אלמנתו של אבו בכר אל-בגדאדי”, יחד עם עשרה אנשים נוספים, כולל בתו של המנהיג לשעבר של הארגון. גורם רשמי בטורקיה אמר אז שהיא “אשתו הראשונה” של אל-בגדאדי, והיא נעצרה ביוני 2018, במחוז האטאי הטורקי על הגבול עם סוריה.

לדברי הגורם הטורקי, אשתו של אל-בגדדי “סיפקה מידע רב על אל-בגדאדי והעבודה הפנימית של דאעש”, וכי שמה של אשתו של אל-בגדאד היא אסמה פאוזי מוחמד אל-קובאיסי, ושמה של בתו היא ליילה.

קרדיט: סוריה טי וי