מחקר רפואי: סקס הוא סוג של "פעילות גופנית"

דו"ח שפרסם הוושינגטון פוסט ביום חמישי שופך אור על סקס ועל היתרונות שהוא יכול להביא לגוף האדם, כמו גם האם זה יכול להיחשב כ"פעילות גופנית"?

לדברי מומחים, קיום יחסי מין שורף הרבה קלוריות, מעלה את קצב הלב, ולעיתים רחוקות גורם להתקף לב. לכן, התשובה לשאלה הנ"ל היא כן, קיום יחסי מין יכול להיות מסווג כפעילות גופנית.

העיתון אומר שחוקרים מאוניברסיטת אלמריה ואוניברסיטת מורסיה בספרד אספו את כל המחקרים הקודמים הקשורים להשפעת מין על מאמץ גופני, והגיעו למסקנה שהתהליך קרוב יותר לתרגול פעילות גופנית בעצימות בינונית.

החוקרים מצאו כי ברור שיחסי מין מאיצים את פעימות הלב ושורפים אנרגיה. 

המחקרים שסקרו החוקרים כללו קבוצת מתנדבים, רובם זוגות, שחלקם לבשו מכשירים כדי למדוד את רמת המאמץ שלהם.

מחקרים הגיעו למסקנה שדופק הלב הממוצע במהלך יחסי מין נע בין 90 ל-130 פעימות לדקה, בעוד ששיאו עמד על 145 עד 170 פעימות לדקה. 

קצב הלב של נשים נוטה להיות נמוך יותר מזה של גברים, לפי החוקרים.

שריפת הקלוריות הממוצעת במהלך יחסי מין הייתה תלויה גם במיקום האנשים, במגדר ובגורמים אחרים.

מחקר אחד הצביע על כך שההוצאה האנרגטית הכוללת במהלך מפגש אחד של פעילות מינית הגיעה ל-130 קלוריות, בעוד שבניסוי אחר היא הגיעה לכ-101 קלוריות אצל גברים ו-69 קלוריות אצל נשים, מספרים דומים לאלה הקשורים לריצה מתונה.

נתונים אלה מצביעים על כך ש"פעילות מינית עלולה לגרום למאמץ גופני בעוצמה בינונית או אפילו חזקה", אומר חוסה מאיור, פרופסור במרכז לחקר הבריאות של אוניברסיטת אלמריה, שהוביל את המחקר.

מחקר אחר שנסקר ע"י החוקרים מצא כי משך הפעילות המינית השתנה מקבוצה אחת לאחרת, למשל, הוא נמשך 32 עד 38 דקות בממוצע בזוגות צעירים ובריאים, בעוד שהוא נמשך רק 19 דקות במחקר אחר בקרב זוגות עם בעיות בריאות כגון מחלות לב. 

تاثير الجماع على ممارسة الرياضة – تريندات 2024

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: Raseef 22