הצי האמריקאי תפס ספינה עם נשק איראני המיועד לחות’ים בתימן

הידיעה על המשך האיומים של החות’ים על הספנות המסחרית העולמית פורסמה כשבמקביל, ביום חמישי, הודיע ​​הצבא האמריקני כי תפס משלוח של נשק איראני שנשלח למורדים החות’ים בתימן בינואר.

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) כתב בהודעה ברשתות החברתיות כי הצי האמריקני “תפס כלי נשק קונבנציונליים מתקדמים וסיוע מסוכן אחר שהגיע מאיראן ונשלח לאזורים שבשליטת החות’ים בתימן, בכלי שיט בינואר 2024 בים הערבי”.

לפי סנטקום, בכלי השיט היה משלוח שכלל יותר מ-200 חבילות של חלקי רקטות, חומרי נפץ והתקנים אחרים.

 

הגנרל מייקל אריק קורילה, מפקד CENTCOM, אמר כי “זוהי עוד דוגמה לפעילות המרושעת של איראן באזור”.

קורילה הוסיף כי “המשך האספקה ​​של נשק קונבנציונלי איראני מתקדם לחות’ים… ממשיכה לערער את בטיחות השילוח הבינלאומי ואת זרימת הסחר החופשי”.

מנהיג החות’ים, עבדול מאליק אל-חות’י, אמר ביום חמישי, בנאום ששודר בערוץ הטלוויזיה אל-מסירה, כי בשבוע האחרון הכוחות המזוינים של בריטניה וארצות הברית ביצעו 40 התקפות על עמדות החות’ים בתימן, רובם במחוז חודיידה ותקיפות נוספות במחוז צעדה.

המבצעים הצבאיים הבריטים והאמריקאים נגד עמדות החות’ים הנתמכים על ידי איראן החלו לאחר שהחות’ים ירו שוב ושוב לעבר ספינות מסחריות כתמיכה בפלסטינים ודרשו להפסיק את הפעולות הצבאיות של ישראל בעזה.

התקפות אלו גרמו לחברות בינלאומיות להימנע מלשוט בנתיב ים סוף ולהורות לספינותיהן לעקוף את יבשת אפריקה, נתיב ארוך ויקר בהרבה.

ועידת האומות המאוחדות לסחר ופיתוח הזהירה בסוף החודש שעבר כי נפח התנועה המסחרית דרך תעלת סואץ ירד ביותר מ-40% בחודשיים האחרונים.

The U.S. Coast Guard Sentinel-class fast-response cutter USCGC Clarence Sutphin Jr (WPC 1147) seized advanced conventional weapons and other lethal aid originating in Iran and bound to Houthi-controlled Yemen from a vessel in the Arabian Sea, Jan. 28, 2024.

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: הצי ה-5