ארה”ב החרימה מטוס מטען איראני שנמכר באופן בלתי חוקי

ממשלת ארה”ב תפסה מטוס מטען מדגם בואינג 747, שהיה בעבר בבעלות חברת תעופה הקשורה למשמרות המהפכה האיראנים, אשר מקורקע בארגנטינה מאז יוני 2022 בחשד לפעילות בלתי חוקית.

משרד המשפטים אמר ביום שני כי המטוס שנבנה בארה”ב הובא לפלורידה ויקורקע.

“משרד המשפטים מחויב להבטיח שכוחם המלא של חוקי ארה”ב ימנע משחקני מדינה עוינים את האמצעים לעסוק בפעילויות מזיקות המאיימות על הביטחון הלאומי שלנו”, אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן, ראש חטיבת הביטחון הלאומי של המחלקה. הצהרה.

ארגנטינה גרמה לקירקוע מטוס ה-747  לאחר הגעתו  ממקסיקו לנמל תעופה בבואנוס איירס ב-8 ביוני 2022. המטוס היה שייך במקור לחברת התעופה האיראנית מאהן המזוהה עם משמרות המהפכה האיראנים (IRGC) ו אשר נמצאת תחת סנקציות של ארה”ב בגין הובלת נשק לסוריה ותמיכה בטרור.

המטוס הגיע לארגנטינה עם צוות של 19 אנשים, כולל חמישה איראנים, חלקם בעלי קשר ברור למשמרות המהפכה. חברת התעופה הלאומית של קונביאסה בוונצואלה קנתה או חכרה את המטוס מחברות התעופה מאהן בתחילת 2022 וכינתה אותו “לואיזה קאסרס אריסמנדי”.

ארצות הברית האשימה את קברניט המטוס, גולמרזה גאסמי, בהיותו נציג של משמרות המהפכה. גאסמי טען שהוא מדריך טיסה, שלימד את הצוות בוונצואלה כיצד להפעיל את מטוס ה-747.

ג’ררדו מילמן, מחוקק ארגנטינאי, אמר לאתר החדשות איראן אינטרנשיונל ביוני 2022 כי האיראנים על סיפון המטוס הוונצואלי תכננו “התקפות על מטרות אנושיות”.  מילמן גם טען כי קפטן גאסמי היה מפקד בכיר בכוח קודס.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל