מומחה: איראן יכולה לייצר אורניום לפצצת גרעין תוך "שבוע בלבד"

הפיזיקאי האמריקאי ומומחה הגרעין, דיוויד אולברייט, פרסם דוח חדש ומזעזע לפיו איראן צריכה בערך שבוע בלבד כדי להעשיר אורניום עבור הנשק האטומי הראשון שלה.

אולברייט, המייסד והנשיא של המכון למדע וביטחון בינלאומי בוושינגטון הבירה, כתב "המציאות המצערת היא שאיראן כבר יודעת איך לבנות נשק גרעיני, למרות שיש כמה משימות לא גמורות הקשורות לבנייתו בפועל".

הוא שאל "אם הנהגת המשטר תחליט לבנות אותם, איך זה ימשיך? כמה זמן זה ייקח?"

לדברי אולברייט, "המוט הארוך באוהל של בניית נשק גרעיני הושלם למעשה. איראן יכולה לייצר במהירות מספיק אורניום בדרגת נשק עבור כלי נשק גרעיניים רבים, דבר שהיא לא יכלה לעשות בשנת 2003. כיום, היא תצטרך רק כשבוע לייצר מספיק עבור הפצצה הגרעינית הראשונה שלה. יכול להיות לה מספיק אורניום בדרגת נשק לשישה פצצות בחודש אחד, ואחרי חמישה חודשים של ייצור אורניום בדרגת נשק, הוא יכול להספיק לשתים עשר פצצות גרעין."

 

אולברייט, שעבד כמפקח נשק של האו"ם בעיראק, קרא למאמר שלו : באיזו מהירות תוכל איראן לייצר נשק גרעיני היום?

מומחית איראנית-אמריקנית , ליסה דפטארי, אמרה לאתר החדשות איראן אינטרנשיונל, "אין זה מפתיע שהמשטר של איראן קרוב מתמיד לנשק גרעיני, בהתחשב בכך שהכרנו את רצונם לעבוד ללא הרף להשיג אותו, במיוחד במהלך 3 השנים האחרונות.

מאחר וממשל ביידן עשה ויתורים משמעותיים בטון האיומים ובמדיניות, טהרן הבינה שיהיו השלכות מינימליות או שלא יהיו כלל השלכות למעשיה. לשם כך המשיכו המולות לסובב את הצנטריפוגות ולעבוד כדי להשיג רכיבים חיוניים לתוכנית הנשק שלהם.

Iran's Nuclear 'Concession' May Not Be One at All

קרדיט: איראן אינטרנשיונל    קרדיט לתמונה: FDD