שגריר טהראן בדמשק: איראן נוכחת בעוצמה בסוריה ולעולם לא נסוג

שגריר איראן במשטר הסורי, חוסיין אכברי, הדגיש כי ארצו "נוכחת בחוזקה בסוריה ולעולם לא תיסוג", והדגיש כי היחסים בין שני הצדדים "נבנה על בסיס עקרונות, לא אינטרסים כלכליים".

במסיבת עיתונאים שדיווח העיתון המקומי "אל-וטן", אמר אכברי, "האויב רואה בסיוע שאיראן מספקת לסוריה סיוע חומרי", והוסיף כי איראן "אינה מציגה קדוש מעונה באף אזור בעולם על בסיס אינטרסים כלכליים. יש לנו מטרה גבוהה יותר, כי אם היינו מחפשים אינטרסים כלכליים, היינו נוטשים את הנושא הפלסטיני".

אכברי הצהיר כי ארצו "מחזיקה בנפח הגדול ביותר של עושר נפט וגז", וציין כי ארצו נכנסה למלחמה ביחד עם המשטר הסורי "כצעד של אחווה עמו על בסיס מטרה גדולה, ועשינו צעדים גדולים קדימה, ונמשיך את יחסי האחווה הללו".

הוא הסביר כי איראן "זקוקה יום אחד לתמיכת המשטר הסורי, והיום המשטר זקוק לתמיכתה של איראן, ומיהרנו לעזור לה", והדגיש כי המשטר הסורי "כמו איראן בציר ההתנגדות במשך 50 שנה, שילם את המחיר".

השגריר האיראני סבר כי לארצו ולמשטר הסורי "נקודות משותפות המבוססות על עקרונות, לא אינטרסים כלכליים, וזה לא קיים בינינו ולא יתקיים".

קרדיט: אירנא

לעולם לא נסוג מסוריה

בתשובה לשאלה על עזיבת יועצים צבאיים איראנים מסוריה, אמר אכברי: "אנו נוכחים בתיאום מלא עם ממשלת המשטר הסורי, באופן חוקי ומבוסס על תקנות בינלאומיות".

הוא ציין, "היינו בסוריה בנסיבות קשות יותר מהנסיבות הנוכחיות, בתקופה שבה אף אחד לא העז להיות שם, והתנאים היום הרבה יותר טובים, וממשלת סוריה נמצאת במצב טוב ביטחונית ופוליטית".

אכברי טען כי המשטר הסורי "חזק מספיק, אבל חלק משטח סוריה נמצא תחת כיבוש, ולא ננקוט שום צעד ללא תיאום עם ממשלת סוריה".

השגריר האיראני בסוריה הדגיש כי "אנחנו נהיה נוכחים בכל מקום שהצד הסורי יבקש מאיתנו, ואנחנו נוכחים באותה מידה בסוריה, ולעולם לא ניסוג".

קרדיט: סוריה טי וי