NBC: ישראל הציעה לסינואר וכנופייתו לצאת מעזה תמורת כל החטופים

אתר “Sky News Arabia” דיווח כי גורמים ישראלים הציעו את הרעיון לאפשר את יציאתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ומנהיגים נוספים מעזה, בתמורה לשחרור כל בני הערובה המוחזקים ברצועה, כך לפי רשת החדשות NBC האמריקאית.

ישראל התחייבה שוב ושוב לחסל את חמאס, כולל סינוואר ומנהיג הזרוע הצבאית של התנועה, מוחמד דף, אך ייתכן שמשך המלחמה הארוך והיעדר אופק לסופה יצרו עמדה ישראלית אחרת.

 

 

לפי NBC, הרעיון לשלוח את סינוואר, דייף ועוד ארבעה בכירי חמאס לגלות, בדומה לעזיבת יאסר ערפאת והארגון לשחרור פלסטין מביירות לתוניסיה על ספינה לפני 42 שנים, הופיע לאחרונה בחודש יָנוּאָר.

 

יועץ בכיר של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר: “אין לנו התנגדות אם סינוואר יעזוב כמו שערפאת עזב את לבנון. “אנחנו נאפשר לזה לקרות כל עוד כל החטופים ישוחררו”.

 

 

חמאס ופלגים פלסטיניים אחרים עדיין מחזיקים יותר מ-100 בני ערובה בתוך רצועת עזה, לאחר ששחררו מספר דומה בעסקה ראשונה שנמשכה שבוע ולא חודשה.

 

 

שתי מקורות הבקיאים בדיונים בממשלה אמרו כי הגלות היא אחת ממכלול ההצעות שהציעו הישראלים לארה”ב, שכללה החלפת חמאס במנהיגים אזרחיים שייבחרו בקפידה, תוך “רפורמה במערכת החינוך בעזה”, לפי רצון ישראל. 
תנאי חמאס ודחיית נתניהו

בשבוע שעבר נפגשו ראש ממשלת קטאר וראשי המודיעין של ארה”ב, ישראל ומצרים בפריז כדי לדון בעסקה, שלדעתם תוביל לשחרור בני ערובה ישראלים ולסיום המלחמה בעזה.

לאחר הפגישה העבירו המצרים את מסגרת העסקה למנהיגי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, והקטרים ​​שוחחו עם המנהיגים הפוליטיים של הקבוצה בדוחא.

ביום שלישי אמר שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, כי חמאס הגיבו בחיוב לתנאי העסקה המוצעת, והאירגון הגיש הצעה עם תנאים ספציפיים, אך בתגובה זו לא הוזכר דבר לגבי גורלו של סינוואר או סוף ממשלת חמאס, מה שהביא את ישראל לדחות אותה.

מקור המכיר את פגישת פריז והשלכותיה אמר כי הישראלים הציעו לאמריקאים להגלות מעזה 6 מנהיגי חמאס, בהם סינוואר ודייף, אך ההצעה לא הוצגה רשמית לתנועה.”

“פתרון שחמאס לא יקבל”

יועצי קבינט המלחמה הישראלית שעובדים על תרחישים שלאחר חמאס בעזה מודים שסביר להניח שסינואר לא יסכים לרעיון של לצאת לגלות, כפי שאמר בכיר ביטחוני ישראלי לשעבר ל-NBC, “גלות היא פתרון הקסם שכולם רוצים, אבל זה ממש לא אפשרי שחמאס יסכים לזה”.

בנוסף, מנהיגים פלסטינים וממשלות ערב נזהרים מכל הצעה מישראל כיצד לשלוט בעזה בעתיד, לדברי דיפלומטים זרים ובכירים אמריקאים לשעבר.

גורמים ישראלים אומרים כי הם מאמינים שסינוואר ודייף מסתתרים כעת במנהרות עמוקות מתחת לערים חאן יונס ורפיח בדרום רצועת עזה, ומפקדי הצבא מאמינים כי הכוחות מתקרבים למנהיגים הבולטים בחמאס.

קרדיט:  ברייקינג ניוז לאב        קרדיט לתמונות: דובר צה”ל