סוריה: תקיפה ישראלית בדמשק ונחיל כטב”מים איראנים תוקף בסיס אמריקאי

תקיפה ישראלית בדמשק.
דיווחים בחדשות דיווחו כי פיצוצים רצופים נשמעו דרומית לבירה דמשק, בסביבת אזור סיידא זינב, ככל הנראה שנגרמו כתוצאה מתקיפה ישראלית, מה שמצביע על כך שההגנה האווירית הסורית ירתה בניסיון ליירט את הטילים הישראלים ששוגרו לעבר המטרות. 

משרד ההגנה הסורי טען כי שני מל”טים פרצו היום בצהריים את המרחב האווירי הסורי מכיוון הגולן הישראלי. כוחות ההגנה האווירית התעמתו איתם והפילו והופלו ממערב לדמשק. 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי הפיצוצים שנשמעו במרחב דמשק נגרמו כתוצאה מפגיעת טילים במטרות בשדה התעופה הצבאי  אלמזה לא הרחק מארמון הנשיאות של אסד. והוסיף :”כל מה שישראל תוקפת אותו קשור או לפעילות חיזבאללה הלבנונית, לנשק ולמחסנים, או למפקדים איראנים”.

אתר האינטרנט המקומי “סאוט אל-עצימה” אישר כי “הפיצוצים נגרמו כתוצאה מהפצצה ישראלית על נמל התעופה הצבאי אלמזה”.

האמור לעיל מגיע יומיים לאחר שהמשטר הסורי הודיע ​​כי ישראל הפציצה אתרים בעיר חומס ובאזוריה הכפריים שלה.

אחד הטילים נפל על בניין בשכונת חמרה בחומס, נהרגו 6 אזרחים ופצע אחרים. סוכנות הידיעות הצרפתית, שציטטה מקורות יודעי דבר, דיווחה כי שני אנשי חיזבאללה נהרגו כתוצאה מהתקיפות.

דווח סורי אחר טוען כי מטוסי קרב ישראליים תקפו את נמל התעופה אלמזה בדמשק, ובית בשכונת סיידא זינב, הנתונה לשליטה איראנית מלאה, באזור הכפרי של הבירה.

ישראל אינה מגיבה על התקיפות שלה בסוריה, מדיניות שהיא נוקטת כבר שנים.

 

נחיל של מל”טים מתאבדים תקף את צבא ארה”ב בבסיסו באחד משדות הנפט בסוריה.

הדיווחים הצביעו על כך ששורה של פיצוצים עזים נשמעו בתוך הבסיס האמריקני בשדה הנפט אל-עומר באזור הכפרי הצפון-מזרחי של דיר א-זור, הנחשב לאחד הבסיסים האמריקאים הגדולים בסוריה.

הכתב הסביר כי הפיצוצים שזעזעו את הבסיס האמריקני היו תוצאה של מתקפת מל”טים מתאבדים על “הכפר הירוק”, שהצבא האמריקני משתמש בו כמטה מגורים לחייליו וקציניו בתוך הבסיס, מבלי שהתקבל מידע כלשהו על אבדות בנפש עד כה.

הדיווחים הצביעו על כך שהמתקפה החדשה על הבסיס התרחשה פחות משעה לאחר שצבא ארה”ב הודיע ​​כי נטל אחריות על התקפת מכונית אזרחית שהובילה מפקד בכיר בגדודי “חיזבאללה” העיראקיים.

צבא ארה”ב הודיע ​​הערב כי ביצע תקיפה שחיסלה מפקד בכיר של גדודי “חיזבאללה” העיראקיים.

פיקוד מרכז ארה”ב אמר כי “בשעה 21:30 ב-7 בפברואר, כוחות פיקוד מרכזישל צבא ארה”ב (CENTCOM) פתחו במתקפה חד-צדדית בעיראק בתגובה להתקפות על חיילים אמריקאים, והרגו את המפקד האחראי של “קטאיב חיזבאללה”. שהיה המתכנן והשתתף בהתקפות על כוחות אמריקאים באזור”.

סנטקו”ם הוסיף: “אין אינדיקציות לנזק היקפי או לנפגעים בקרב אזרחים בשלב זה”.

 “ארה”ב תמשיך לנקוט בצעדים הדרושים כדי להגן על חייליה. לא נהסס להטיל אחריות על כל מי שמאיים על שלומם של כוחותינו”.