לאור ההתחממות ביחסים טורקיה תספק למצרים מל"טים מתקדמים

הביקוש לכטב"מים מתוצרת טורקיה מחברות כמו Baykar Technology גדל לאחר ביצועיהם המוכחים בסכסוכים בלוב, נגורנו קרבאך, סוריה ואוקראינה בשנים האחרונות.

טורקיה הסכימה לספק למצרים את המל"טים המפורסמים שלה, כאשר שתי המדינות המוסלמיות מבקשות לחזק את היחסים הדיפלומטיים ביניהן, שהתקדמו מנורמליזציה לאסטרטגית.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי לבקר במצרים ב-14 בפברואר כדי להיפגש עם מקבילו עבד אל-פתאח אל-סיסי, במשימה שמטרתה לשפר את היחסים שהיו קרים בעבר.

 

שר החוץ הטורקי, האקן פידן, הצהיר כי במהלך שהותו של ארדואן בקהיר, שני המנהיגים ידונו בנושאים דו-צדדיים שונים, לרבות נושאי סחר, אנרגיה וביטחון.

פידן הדגיש את חשיבות הנורמליזציה של היחסים הבילטרליים בין טורקיה למצרים כדי לאפשר לקהיר גישה לטכנולוגיות מסוימות.

"יש לנו הסכם לספק למצרים מערכות כטב"מים וטכנולוגיות אחרות", אמר בראיון לתחנת Haber TV הטורקית, מבלי לספק פרטים נוספים על ההסכם עם מצרים.

הופעתם של מל"טים של Bayraktar טורקיים בצבא מאלי

 

הביקוש לכטב"מים מתוצרת טורקיה מחברות כמו Baykar Technologies עלה בעקבות ביצועיהם המוכחים בסכסוכים בלוב, נגורנו קרבאך, סוריה ואוקראינה בשנים האחרונות.

בשנה שעברה, על פי הדיווחים, ערב הסעודית הייתה מוכנה להוציא 3 מיליארד דולר כדי לרכוש את מערכות כלי הטיס הבלתי מאוישים Akinci Medium Altitude Long Endurance (MALE) המיוצרת על ידי Baykar Technologies.

 

הרכישה של ערב הסעודית של מל"ט Akinci MALE מייצגת את חוזה ההגנה הגדול ביותר בהיסטוריה של טורקיה.

בעוד Baykar Technologies ייצאה את מל"טי Bayraktar TB2 שלה ל-30 מדינות ברחבי העולם, מל"ט Akinci נמכר עד כה בהצלחה לצבא הטורקי, פקיסטן ולוב.

ערב הסעודית תהיה המדינה הרביעית שתשיג את המל"ט Akinci.

שר ההגנה הסעודי, הנסיך חאלד בן סלמאן בן עבדולעזיז אל סעוד, הצהיר בעבר בחשבון הטוויטר שלו כי רכישת מל"טים מתוצרת טורקיה נועדה להגביר את מוכנות הצבא ואת יכולות ייצור הנשק של המדינה.

 

המל"ט Akinci יכול להצטייד בחיישנים רבים ומערכות אלקטרוניות, כולל חיישני אלקטרו-אופטיים/אינפרא אדום/לייזר (EO/IR/LD), מכ"ם מערך סרוק אלקטרוני רב-מצבי (AESA) ומערכות לאיסוף מודיעין אלקטרוני (SIGINT).

הודות לציוד זה, למל"ט Akinci יש יכולת גבוהה לבצע ביעילות משימות מודיעין, מעקב וסיור (ISR).

טורקיה מציגה מל"טים כבדים של Akinci B עם "הליכת פילים"

קרדיט: ערביכ דפנס       קרדיט לתמונות : חברת Baykar Technologies