ארה”ב ואירופה שומרות על עליונות ישראל ומונעות נשק מתקדם ממצרים

לפי הדיווחים, מצרים נמצאת במשא ומתן עם איטליה וארצות הברית לרכישת מטוסי יורופייטר טייפון ו-F-15. 

אך גם אם המשא ומתן יצליח, קהיר לא תקבל “חבילה שלמה” , טילי אוויר-אוויר מונחים, במיוחד “מטאור BVR” ו-“AIM-120 AMRAAM” לא יכללו בעיסקה.

זה מוצדק לאור מאמציה של ארה”ב לשמור על העליונות הצבאית של ישראל באזור.

בשנתיים-שלוש האחרונות ניהלו מצרים ואיטליה משא ומתן לרכישת סוגים שונים של נשק, כולל עד 24 מטוסי קרב מסוג Eurofighter Typhoon בשווי 3 מיליארד דולר המיוצר על ידי קונסורציום של ארבע מדינות אירופיות.

מטוס הקרב Eurofighter Typhoon מפותח על ידי קונסורציום של חברות מבריטניה, ספרד, איטליה וגרמניה.

מטוס יורופייטר טייפון

 

בנוסף למטוסי הקרב יורופייטר טייפון, מצרים קרובה, לפי הדיווחים, לקבל אישור לרכוש מטוסי F-15 מארצות הברית, ובכך תגשים את שאיפתה בת ה-40 שנה להחזיק במטוס שכזה.

אם עסקות יורופייטר טייפון ו-F-15 יאושרו בחוזה, שני מטוסי הקרב יצטרפו לחיל האוויר המצרי, שכבר מחזיק ב-54 מטוסי קרב “רפאל” של חברת Dassault Aviation הצרפתית, ומטוסי קרב שונים אחרים.

בעוד המאמצים של מצרים לרכוש מטוסי קרב יורופייטר טייפון צפויים לעמוד בפני אתגרים מינימליים, במיוחד לאחר שגרמניה הסכימה למכור את מטוסי הקרב הללו לסעודיה, צפוי שקהיר לא תקבל את “החבילה המלאה”.

בדומה לרכישת מטוסי קרב רפאל מצרפת, מצרים צפויה להתמודד עם אותו גורל אם תבחר ביורופייטר טייפון.

אם מצרים תבחר ב-Eurofighter טייפון, לא סביר שהוא יהיה מצויד ב”חבילה המלאה” שלו, כולל טילי אוויר-אוויר מונחים מעבר לטווח הוויזואלי (BVR) כמו מטאור וכלי נשק אסטרטגיים אחרים וזאת כדי לשמור על העליונות הצבאית האיכותית שיש לישראל.

מטוס העליונות האווירי החזק ביותר בעולם.. האם מרוקו תקבל את מטוסי הקרב הכבדים האמריקאיים F-15 EX?

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: מפעלי בואינג ויורופייטר ורשתות חברתיות