מניעים למתקפה האיראנית על אתרי הצבא האמריקאי בירדן שבמהלכה נהרגו 3 חיילים

לאיראן יש מניעים רבים שהניעו אותה לבצע תקיפה על כוחות אמריקאים בירדן, הראשון הוא רצונה לחזק את ההרתעה, שקרסה לשפל לאחר שישראל  חיסלה יועצים בכירים במשמרות המהפכה האיראניים על אדמת סוריה במהלך החודש ובסוף השנה שעברה, שהבולט שבהם היה רזא מוסווי, בן לוויה של קאסם סולימאני, שהיה לו ניסיון בעבודה בשטחי סוריה ובלבנון שנמשך 30 שנה.

בנוסף לאמור לעיל, איראן מאמינה שגביית מחיר בחיי אדם מהצבא האמריקני הפרוס באזור תדחוף את וושינגטון לשקול ברצינות פריסה מחדש או נסיגה, במיוחד מעיראק, אשר טהראן רואה כחצר האחורית שלה, ולכן משמרות המהפכה האיראניים הגבירו  פעילותם במהלך החודשים האחרונים בגבול.

משמרות המהפכה האיראנים מפעילים מזה חודשים ארוכים לחץ על ממשלת עיראק הנוכחית כדי לקבל מהצד האמריקני ,באמצעות מו”מ, לוח זמנים ליציאת כוחותיו מעיראק. מאמצים אלו נתמכים בלחץ צבאי באמצעות תקיפות המבוצעות ע”י פלגים עיראקים שנתמכים ע”י איראן על בסיסים אמריקאים באזור צפון עיראק ובגבול עיראק סוריה.

אף על פי שאיראן מעדיפה את הזירה העיראקית כדי להפעיל לחץ על הצד האמריקני, הפעם היא נמנעה מהסלמה נוספת בזירה זו בשל רמת חילוקי הדעות הגבוהה בין הכוחות העיראקים, לרבות הפלגים בתוך כוחות הגיוס העממי, בנוגע להסלמה מוגברת עם הצבא האמריקני בעיראק, לאחר שכמה כוחות קראו לדיאלוג בין בגדד לוושינגטון במקום להסלים את המצב, מה שגרם לאיראן לבצע את המתקפה האחרונה שלה על אדמת ירדן.

בסיס גשר 22 בשטח ירדן שהותקף ע”י האיראנים:

البرج 22".. هجوم ميليشيات إيران يكشف عن قاعدة أمريكية قرب قاعدة التنف ضمن حدود الأردن | شبكة شام الإخبارية

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונה: רשת החדשות שאם

בסיס מגדל 22:

בסיס צבאי אמריקאי במסגרת תוכנית אבטחת הגבולות.. למה קוראים למגדל 22 כך?