סיכום היום ה-116 בחזית הצפון

מספר מועט של פעולות בגבול וההיערכות הישראלית למלחמה מול חזבאללה | סיכום היממה ה-116 ללחימה בחזית הצפונית.

בחזבאללה מסכמים את היממה האחרונה עם חמש פעולות בלבד לאורך הגבול, בהם ירי צלפים ושיגור רקטות ברכאן במהלך היום, ושיגור טילי נ”ט בשלושה אירועים שונים בשעות הערב. לא דווח על נזק חריג או על נפגעים. מנגד, צה”ל המעיט גם הוא את תקיפותיו בדרום לבנון ותקף במהלך היום ארבעה יעדים בלבד.

בחזבאללה, כך נראה, מנסים לשמור על גבולות גזרה ובוחרים בכל יום מחדש את דרכי פעולתם למול הפעולות שישראל מבצעת מצידה. עדות לכך ניתן לראות לאחר החיסולים האחרונים, חזבאללה גבה מחיר גדול יותר יחסית מהעבר, זאת למול תגובה מצומצמת בימים בהם צה”ל המעיט את תקיפותיו בלבנון.

שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב בנושא העורף במטרופולין חיפה ואמר – ״האפשרות להגיע להסדר מדיני הולכת וממצה את עצמה. יגיע השלב שהסבלנות שלנו תפקע, ואנחנו עלולים להגיע לפעולה כוחנית. אם תופעל אש מלבנון, המצב בחיפה יהיה מצב לא טוב, אבל בביירות המצב יהיה הרסני״. *דורון קדוש, גל”צ.

 

ע”פ דיווח שפרסם הבוקר העיתון הלבנוני, א-לולא’, ישראל הגדילה את פריסת כוחותיה בגבול פי ארבעה ביחס למצב ששרר בשטח לאורך השבועות האחרונים. במהלך היום פורסם על מפגש של שר הביטחון גלנט עם ראשי הרשויות בצפון ועל פגישה נוספת בנושא העורף במטרופולין חיפה.

לפי דיווח של הפרשן הצבאי יוסי יהושוע, בפיקוד העורף שוקלים אם לצאת לקמפיין שיכין את הציבור הישראלי למלחמה בצפון. הדילמה נובעת מהכנת דעת הקהל הדרושה למול החשש מפגיעה תודעתית שתייצר הישג עצום לחזבאללה. ההחלטה על כך צפויה בימים הקרובים.

אם נסכם: המצב הנוכחי בגבול וירידת הסיכויים להסדר מדיני, שכלל לא מדובר בימים האחרונים, מחלחלים בישראל את ההבנה שלולא פעולה צבאית, גם אם מתוחמת ומוגבלת, לא יהיה ניתן להשיב את תושבי הצפון לבתיהם ולשמור על ביטחונם. מנגד, קיים לחץ עצום, הנובע משלל אינטרסים, לחתור בכל זאת להסדר מדיני.
ימים ושבועות קריטיים לפנינו.

טור שבועי | תקופת ההמתנה של צה"ל: שלושה תרחישים לימים הנוראים של הצבא |  Israel Defense

קרדיט: ערוץ הטלגרם “המוח’אבראת”      קרדיט לתמונות: צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון