הכוחות האמריקאים מתכננים לסגת מסוריה והשלכותיה

מהתקשורת:  ארה"ב מתכננת להסיג את כוחותיה מעיראק וסוריה.

מאז התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, והמערכה הצבאית הישראלית ברצועת עזה בעקבותיה, המתיחות והעוינות ברחבי המזרח התיכון הגיעו לשיא. עם הופעתו של משבר אזורי מורכב כל כך, אין זה מפתיע שממשל ביידן שוקל מחדש את סדרי העדיפויות הצבאיים שלו באזור.

עם זאת, צריך להיות חשש גדול שהדבר עלול להיות כרוך בנסיגה מוחלטת של כוחות ארה"ב מסוריה. למרות שלא התקבלה החלטה סופית לעזוב, ארבעה מקורות במשרדי ההגנה והמדינה אמרו שהבית הלבן אינו מעוניין עוד להמשיך במשימה (השמדת דאעש במזרח התיכון), שלדעתו היא מיותרת. דיונים פנימיים פעילים מתנהלים כעת כדי לקבוע כיצד ומתי יכולה להתבצע נסיגה שכזאת.

 

מומחים מאמינים כי לנסיגה תהיה השפעה הרת אסון על השפעת ארצות הברית ובעלות בריתה במשבר הבלתי פתור והפכפך ביותר בסוריה, ונסיגה זאת תהיה גם "מתנה" לדאעש. למרות שהארגון נחלש משמעותית, הוא למעשה ,ככל הנראה, יתעורר מחדש בסוריה, אם יינתן לו המקום לעשות זאת.

ההתערבות הבינלאומית חסרת התקדים שנעשתה בעידוד ארצות הברית ,ועם יותר מ-80 מדינות שותפות שהצטרפו ליוזמה  בשנת 2014 כדי להביס את מי שמכונה המדינה האיסלמית ,שהיא למעשה קבוצת הטרור, הייתה מוצלחת להפליא, כאשר כיס השטח האחרון בסוריה שוחרר בתחילת 2019.

גם בעיראק, דאעש כמעט ונעלם, והידרדר עד כדי כך שבשנת 2023 הוא עומד על תשע תקיפות בממוצע בחודש – ירידה מכ-850 תקיפות בחודש ב-2014. (קרדיט: דפנס ערביכ)

فورين بوليسي": الولايات المتحدة تخطط للانسحاب من سوريا - RT Arabic

קרדיט לתמונה: רוסיה טודיי

 

ובאשר לנקודה הישראלית : אין ספק שנסיגה אמריקאית מנוכחות הפיזית במזרח התיכון ישפיע קשות גם על בטחון ישראל . ישראל תצטרך לדרוש מארה"ב פיצוי ביטחוני גדול, בדמות סיוע ביטחוני נוסף ויוצא דופן בגודלו ובטיב מערכות הנשק שעד כה לא ניתן לה , כדי לאפשר לה לעמוד כנגד אוייביה , במקרה חירום , עד שכוחות אמריקאים רלוונטיים יגיעו לאיזור לעזרתה. אם בכלל ניתן לסמוך עליהם שיעשו זאת!

ארה"ב יודעת היטב שאי אפשר לסמוך על מצרים והסכנה שתקרה שם בפיכה צבאית שתחזיר את השלטון לאחים המוסלמים אינו תסריט דימיוני. גם השלום עם ירדן הוא על כרגע על "כרעי תרנגולת" , ולאור המאמץ האיראני הנרחב להדיח את מלך ירדן מכסאו ולהמליך במקומו פלסטינים הנאמנים לאיראן , אפשר שיום אחד תתעורר ישראל עם מיליציות איראניות על גבולה המזרחי עם ירדן, מה שישלים את המצור המלא על ישראל שיהיה לה אז רק מוצא לים.

קרדיט לתמונות: מתן רחמני – יוצר תמונות ב-AI