ישראל מחזיקה במידע מפליל רב אודות אונר"א

ישראל מחזיקה במידע מפליל רב אודות אונר"א, אך נמנעה מלפרסם אותו מסיבות מדיניות. כך מאשרים לישראל היום שלושה גורמים הבקיאים בסוגיה.

לדבריהם, המידע שגרם לפיטוריהם של 12 עובדי הסוכנות שהשתתפו בטבח, מוכר במערכת הישראלית כבר שבועות ארוכים. ואולם, "במערכת המדינית הישראלית הייתה הבנה שיש לשמר את אונר"א בעזה, כי היא הגוף המתפקד היחיד בעזה ובלעדיו הכאוס יהיה גדול עוד יותר".
בישראל לא מבינים עד רגע זה מה גרם לאונר"א עצמה להודיע על פיטורי 12 העובדים, שכן המידע אודותיהם אינו חדש.

 

גם הממשל האמריקני מכיר היטב את הבעייתיות הרבה שיש בתפקוד הארגון, ועל כן לא ברור מה הביא להחלטה של מחלקת המדינה לעצור את תקצוב הארגון. ההערכה היא שהשימוע שיהיה ביום שלישי בוועדת החוץ של הקונגרס, בו ייחשף בפומבי מידע מביש עוד יותר אודות אונר"א, גרם לממשל להקדים תרופה למכה ולהודיע מראש על השעיית הסיוע לסוכנות.

כאמור במודיעין הישראלי, בצה"ל, במערכת המדינית ובמערך ההסברה, יש מידע שחור רב מאוד על אונר"א. מדובר בדוחות מפורטים אודות הבעייתיות הרבה של הסוכנות ומעורבות אנשיה בטרור. מידע זה מוסתר בשלב זה מדעת הקהל הישראלית והבינלאומית, כדי לא לפגוע בתדמית הסוכנות. עם זאת, לא ברור מי במערכת המדינית הישראלית קיבל את ההחלטה להימנע מפרסום המידע המלא.

המכון למחקרי ביטחון לאומי‎ on Instagram‎: "אונר"א מטפלת ב-59 מחנות פליטים  פלסטינים בסוריה, לבנון, ירדן, ירושלים, יהודה ושומרון ורצועת עזה. תקציב  אונר"א עומד מדי שנה על כ-1.1 מיליארד דולר, כאשר רוב כספי

קרדיט: העיתונאי אריאל כהנא   קרדיט לתמונה:  INSS