איראן ממשיכה בפינוי נרחב של מפקדות צבאיות בגבול עיראק-סוריה

מקורות סורים במזרח המדינה חשפו כי מיליציות איראניות פינו את עמדותיהן במפקדת משאבי האנוש, באזור התעשייה ובסביבת האזור הביטחוני באלהיג’אנה (الهجانة), בנוסף לשינויי מיקום של עמדות צבאיות  בבסיס “אימאם עלי”, דרומית לאלבוכמאל.

אותם גורמים הוסיפו כי הפינוי כלל מפקדות סמוך ל”מעבר המסילה” (אלסכה) מעבר הגבול הבלתי חוקי בין סוריה ועיראק, ולוחמיו נפרסו בין בתים אזרחיים ובתוך בתים נטושים.

המקורות ציינו כי המיליציות האיראניות פינו את המפקדה שלהן הממוקמת בתוך האזור הביטחוני אל-תמו, באזור חיידריה, וסביבתה של “טירת אלרחבה” הארכיאולוגית, בנוסף שונו מיקומי יחידות  ליד נהר הפרת.

המקורות הסבירו כי אנשי מיליציה התפרסו מחוץ למפקדתם הצבאית מאתמול בלילה ועד שעות הבוקר, כאשר חלקם חזרו בזמן שרוב המפקדים הצבאיים יצאו לאזורים כפריים, כולל הכפרים אל-סוקריה ואל-חורריה באל- בוקמאל. 

אתר הצבא הירדני – “אלבורג’- 22”, המארח בסיס אמריקאי, סמוך לגבול סוריה, היה מטרה אמש למז”ט תקיפה שהגיע מסוריה, הרג 3 חיילים אמריקאים ופצע יותר מ-30 נוספים.   מקורות אמריקאים טענו מאוחר יותר כי על פי בדיקות מדוקדקות ככל הנראה מי שעומד מאחורי מתקפה זאת הם אנשי מיליציית כתאיב חיזבאללה העיראקית.

קרדיט ולתמונה: בלדי ניוז