דיווחים סותרים על יעד התקיפות הישראליות בסביבת דמשק

מקורות סורים אישרו ששמעו פיצוץ עז, ואחריו עולה עשן כתוצאה מהפצצה, שלפי החשד, בוצעה ע"י ישראל סמוך לאזור סיידא זינב, באזור הכפרי הדרומי של דמשק. על אתרי המיליציות האיראניות הנמצאות באזור, על רקע השערות כי היעד  לתקיפה היה אחד ממפקדי המיליציות האיראניות הפרוסות בשדות החקלאיים באזור. אתרי חדשות מקומיים אישרו כי ישנם ארבעה הרוגים בתקיפה.

סוכנות "ספוטניק" הרוסית מסרה כי ההגנה האווירית הסורית הגיבה ל"תוקפנות ישראלית" היום, יום שני, 29 בינואר, במקביל לקולות הפיצוצים שנשמעו באזור סיידא זינב בסביבת הבירה דמשק. עוד הוסיפו כי מידע ראשוני מצביע על כך ששוגרו טילים מהמרחב האווירי של הגולן  לעבר סוריה, לכיוון כמה אתרים בסביבת אזור סיידא זינב, מבלי לפרט את טיבם של אתרים אלו. מהסוכנות נמסר כי השיגה מידע המאשר כי רוב הטילים הישראלים יורטו לפני שהגיעו ליעדיהם.

משרד ההגנה הסורי אישר כי בתקיפה ישראלית על אתר  שבאזור דמשק, נהרגו "יועצים איראנים" ומספר אזרחים, וכן נפצעו חיילים אחרים.מאוחר יותר נערכה הידיעה  מחדש ומחקה ממנה החלק שדיבר על הרג ה"יועצים".

איראן לא אישרה הריגת חברי "משמרות המהפכה האיראנים" או יועציה בסוריה עד לרגע כתיבת הידיעה הזו. השגריר האיראני בסוריה, חוסיין אכברי, אמר באמצעות רשת "X" כי המתקפה הישראלית לא כוונה על אף מרכז ייעוץ איראני, ואף אזרח או יועץ איראני לא נהרג שם.

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית (IRNA) ציטטה את הצהרת משרד ההגנה הסורי, אך מחקה את החלק של הרג "יועצים איראנים".

תקיפת מפקדה איראנית בחווה חקלאית במרחב דמשק:

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: בלדי